ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום תקנות שהגיש משרד התקשורת על רקע תיקון החוק שהתיר למנויי תקשורת לחסום שירותים ונועד לאפשר את המשך השימוש בסלולר הכשר. התקנות נועדו לקבוע את הכללים לפיהן יחול איסור על חסימת חיוג למוקדי חירום וסיוע לעזרה ראשונה פיזית או נפשית.
הוועדה קיימה מספר דיונים בהצעת התקנות, בהן עלה חשש שעמותות רבות לא עומדות בקריטריונים ולכן יחסמו, על רקע זה ביקש היו"ר ביטן לבצע תיקונים. ח"כ גלעד קריב הזהיר כי תקנות שיאפשרו לחסום גופים שלא מקבלים תמיכה ממשלתית יפסלו בבג"ץ, כי אי אפשר לתת לממשלה, באמצעות מנגנון התמיכה, להחליט איזה קו סיוע לא ייחסם ואיזה כן. מנגד, ח"כ אליהו ברוכי ביקש שלא יהיו הפתעות בתקנות ואמר כי צריך לבצע בדיקה שהמוקדים אכן פעילים בהתאם לנדרש בתקנות.
בעקבות הדברים אושרה היום הצעת פשרה של היו"ר ביטן, לפיה לא ניתן יהיה לחסום מוקד חירום שיעמוד בתנאים מצטברים של קבלת תמיכה ממשלתית של לפחות 100 אלף שקל בשנה והפעלת מוקד חירום בלעדי לסיוע פיזי או נפשי, שנותן מענה אנושי 6 שעות ביממה לפחות, או לחילופין לא ניתן יהיה לחסום גוף המקבל תמיכה של 250 אלף שקל בשנה ממשרד הרווחה או המשרד לשוויון וחברתי ומפעיל מוקד חירום הנותן מענה אנושי גם פחות מ-6 שעות ביום, או לחילופין מוקד של עמותה שלא מקבלת סיוע ממשלתי אך פועל 24 שעות ביממה 5 ימים בשבוע.
יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר: "הצלחנו במאבקנו הארוך ובעבודה משותפת עם ח"כ יוראי להב הרצנו, ח"כ גלעד קריב וח"כ שלי טל מירון, לקביעת תקנות אשר מגנות על קווי הסיוע המרכזיים של הקהילה הגאה מפני חסימה של סיוע קריטי ומציל נפשות. אנו מודים לכל הנוגעים בדבר אשר אומרים באופן ברור כי לא ניתן לחסום אוכלוסייה שלמה מגישה לקווי סיוע מצילי חיים".
יו״ר השדולה הגאה בכנסת, חה״כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד): "בזכות מאבק עיקש שלנו בוועדה הצלחנו למנוע פגיעה בחרדים להט״בים ולהעניק להם סיוע מציל חיים. אני מודה ליו״ר ועדת הכלכלה, חה״כ דוד ביטן, שפעל למציאת פתרון ראוי שימנע את החסימה של הקווים בפני חרדים להט״בים".
















