שגיא שנטג, מנכ"ל חברת Voye העוסקת בתחום ה-eSIM ושיחות בינלאומיות, מעריך כי רווחיות המפעילים הסלולריים משירותי נדידה (רומינג) עומדת על עשרות ואף מאות אחוזים. לדבריו, ניתן לראות בבירור בדוחות הכספיים של חברות התקשורת את הירידה המשמעותית בהכנסות בתקופת המלחמה, המעידה על התרומה הישירה של שירותי הנדידה לשורת הרווח.
בראיון שהעניק לפודקאסט "עושים תקשורת בזמן אוויר" https://open.spotify.com/episode/2vz3miaxhRfXbsy9UDJo9a?si=mDsQXPCWSFqu1MGdkywT1w העריך שנטג כי כ-60%-70% מהמשתמשים הישראלים עדיין רוכשים חבילות נדידה ישירות מהמפעילים בארץ. הוא הדגיש כי מדובר בהערכות שוק בלבד, שכן הנתונים המדויקים נמצאים בידי המפעילים בלבד.
שנטג מציין כי השימוש ב-eSIM נפוץ בעיקר בקרב צעירים, אך המגמה צפויה להתרחב משמעותית בעקבות החלטת חברת אפל לייצר מכשירים ללא כרטיס SIM פיזי. מהלך זה כבר החל בארצות הברית, שם נמכרים מכשירי אייפון רק עם טכנולוגיית eSIM, ובקרוב צפוי להתרחב לאירופה ולשאר העולם.
לפי נתוני GSMA Intelligence, היקף השימוש ב-eSIM בעולם צפוי לגדול מכ-260 מיליון מכשירים בשנת 2021 לכ-2.4 מיליארד מכשירים עד שנת 2025. בישראל, שיעור החדירה של טכנולוגיית ה-eSIM עדיין נמוך יחסית, אך מדובר בשוק מתפתח במהירות.
בהתייחסו לשיטת העבודה של חברות כמו Voye ומתחרותיה, הסביר שנטג כי החברות רוכשות נפח גדול (bulk) של נתוני גלישה ממפעילים ברחבי העולם ומוכרות אותו ללקוחות "בפרוסות", בהתאם לצורכיהם האישיים. לדבריו, היקף השימוש הממוצע של נוסע ישראלי בחו"ל נע בין כמה מאות מגה-בייט לגיגה-בייט ליום.
שנטג הדגיש את החיסרון המובנה בחבילות הנדידה הסטנדרטיות של המפעילים הסלולריים: "כאשר הלקוח קונה ממפעיל חבילה, הוא קונה חבילה של כמה עשרות גיגה לחודש. אם מדובר בנסיעה לעשרה ימים, הלקוח אינו יכול לרכוש רק את הכמות שלה הוא זקוק. אנחנו מציעים לו מגוון אפשרויות ומאפשרים לו לבחור את החבילה המתאימה לו".
שנטג טוען כי בזכות הידע שלו על מחירי ה"באלק" (רכישה בכמויות גדולות) של נתוני גלישה, הוא יכול להעריך את הרווח של המפעילים המסורתיים: "אני יודע מה מחירי הבאלקים שקונים, ולכן אני יכול לדעת מה הרווח שלהם, והוא עצום".

















אולי הגיע הזמן שישראל תחבר לשירותי הנדידה ללא תשלום הנהוגים בכל מדינות אירופה ? הגיע הזמןש משרד התקשורת יפסיק להעשיר את השודדותה סלולריות שמוכרות חבילות תקשורת במחירים מופקיםץ
תנחומי לכל הישראלים הטפשיםש עוד לא הבינו איך אפשר לחתוך במחיר ולרכוש לפחות לפי שעה איסים במחיר מגוחך לעומת השוד וגזל שמציעות החברוטתה ישראליות בלי למצמץ.
תעוררו ואתה קרעי במקום לברבר את עצמך לדעת בשטויות של מכונת רעךל תתחיל לעושת למען הישראלים ולא למען אדוניך המואשם בפלילים