פרטנר ו – yes הציעו לרשות התחרות מתווה חדש לאישור שיתוף הפעולה ביניהן בתחום הטלוויזיה ונדמה כי רשות התחרות לא פסלה זאת על הסף, כך נודע לזמן אוויר. מאז השימוע שערכה רשות התחרות לשתי החברות לפני החג, מנסות החברות למצוא מענים לחששות שהעלתה הרשות במכתב החששות שלה ונראה שהלכו כברת דרך על מנת למצוא פתרונות שיאפשרו את קיום העסקה במתווה חדש. פרטי העסקה החדשה לא ידועים אך היא כנראה שונה מהותית מהעסקה המקורית.
כזכור שתי החברות הובילו שיתוף פעולה בתחום הטלוויזיה במסגרתו סטינג טי וי מבית yes אמורה הייתה להפיק את שידורי הטלוויזיה של פרטנר. הבדיקה שערכה רשות התחרות https://zmanavir.co.il/tv/28054/העלתה מספר חששות תחרותיים משמעותיים. ראשית, קיים חשש לפגיעה בתחרות בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית. למרות שההסדר אינו כולל התחייבות מפורשת של פרטנר להפסיק להציע חבילה רב-ערוצית משלה, זוהי התוצאה המעשית של ההסדר. פרטנר תחדל מלהתחרות בהרכבת חבילה עצמאית ותהפוך למעשה למפיץ של החבילה של יס. בכך, תאבד פרטנר את יכולתה ליצור בידול בשוק מבחינת עושר, מגוון ואיכות התוכן, ויכולתה להתחרות במחיר תהיה מוגבלת.
בנוסף, ההסדר יפחית את התמריץ של הצדדים להתחרות זה בזה. מאחר שיס תרוויח מהצטרפות מנויים לפרטנר, התמריץ שלה למשוך לקוחות מפרטנר או לשמר מנויים שמעוניינים לעבור לפרטנר יפחת. גם התמריץ של פרטנר להתחרות ביס יפחת, שכן פרטנר תהיה תלויה ביס לחלוטין בכל הנוגע למוצר, לרבות התקשרויות עם ספקי תוכן, פיתוח ותפעול האפליקציה.
נזכיר כי פרטנר מעוניינת לצאת מתחום הטלוויזיה ההפסדי עבורה והעסקה מבחינתה אמורה הייתה להיות מוצא יצירתי שיאפשר לה להמשיך למכור בנדלים של סיבים וטלוויזיה מבלי להמשיך ולהפסיד על כך. עבור yes העסקה מאפשרת לה להיהפך לחברת הטלוויזיה הגדולה ביותר בישראל.
להחלטה כמובן יהיו השלכות גם על עסקת סלקום-הוט שגם ממתינה לאישור הרשות.
















