רשות התחרות הזמינה את החברות פרטנר ויס לשימוע לפני קבלת החלטה בנושא שיתוף הפעולה בין החברות בשוק הטלוויזיה. ככל הנראה הרשות מתכוונת להתנגד למיזוג ולכן היא מזמינה את החברות לדיון לפני קבלת החלטה סופית.
שתי החברות ממתינות מחודש יולי שנה שעברה לאישור רשות התחרות לשיתוף הפעולה ביניהן שבמסגרתו אמורה יס באמצעות חברת הבת שלה סטינג, להפעיל את שירות הטלוויזיה עבור לקוחות פרטנר.
העובדה שרשות התחרות מסתייגת בצורה כה עמוקה משיתוף הפעולה בין החברות, מעידה על כך שהסיכוי לעסקת סלקום -הוט קרוב לווודאי שלא יאושר או שגם הן יזומנו לשימוע. נזכיר שהוט וסלקום הודיעו בחודש ספטמבר על הסכם עקרונות לעסקה דומה במסגרתה סלקום תשדר את התוכן של נקסט טי וי מבית הוט.
שירות הטלוויזיה של פרטנר ניצב על כרעי תרנגולת וזו הסיבה שהחברה בחרה לצאת מהתחום, אך באופן שבו היא תמשיך למכור שירותי טלוויזיה ללקוחות, מבלי לתפעל את המערך כולו. שירות הטלוויזיה של פרטנר כפי שהוא היום אינו כולל השקעות בתחום התוכן, ולכן הרעיון של החברה היה להעביר את הפעילות לניהול סטינג כמיקור חוץ תוך השארת המותג של פרטנר טי וי על כנו והמשך מכירת השירות ללקוחות.
היום שלחה הרשות מכתב המופנה לנציגי חברות יס ופרטנר, ובו הודיעה כי הממונה על התחרות שוקלת שלא להעניק את הפטור המבוקש להסדר הכובל בין החברות.
ההסדר המוצע בין החברות יאפשר לפרטנר לשווק חבילת ערוצי טלוויזיה של המותג "סטינג" מבית יס, על גבי אפליקציה ייעודית שתפותח על ידי יס. על פי ההסדר, פרטנר תשלם ליס תשלום עבור כל מנוי, כאשר התשלום פוחת ככל שכמות המנויים גדלה.
הבדיקה שערכה רשות התחרות העלתה מספר חששות תחרותיים משמעותיים. ראשית, קיים חשש לפגיעה בתחרות בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית. למרות שההסדר אינו כולל התחייבות מפורשת של פרטנר להפסיק להציע חבילה רב-ערוצית משלה, זוהי התוצאה המעשית של ההסדר. פרטנר תחדל מלהתחרות בהרכבת חבילה עצמאית ותהפוך למעשה למפיץ של החבילה של יס. בכך, תאבד פרטנר את יכולתה ליצור בידול בשוק מבחינת עושר, מגוון ואיכות התוכן, ויכולתה להתחרות במחיר תהיה מוגבלת.
בנוסף, ההסדר יפחית את התמריץ של הצדדים להתחרות זה בזה. מאחר שיס תרוויח מהצטרפות מנויים לפרטנר, התמריץ שלה למשוך לקוחות מפרטנר או לשמר מנויים שמעוניינים לעבור לפרטנר יפחת. גם התמריץ של פרטנר להתחרות ביס יפחת, שכן פרטנר תהיה תלויה ביס לחלוטין בכל הנוגע למוצר, לרבות התקשרויות עם ספקי תוכן, פיתוח ותפעול האפליקציה.
הרשות מציינת כי צמצום התחרות מדאיג במיוחד לאור העובדה שהצדדים יחד מחזיקים בנתח שוק של למעלה מ-45% בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, ושיעור גבוה אף יותר בתחום חבילות הדיסקאונט.
חשש תחרותי נוסף נוגע לפגיעה בתחרות בתחום רכישת התכנים. ההסדר עלול להוביל להגדלת כוח המיקוח של יס מול ספקיות התוכן, שכן הוא יפחית לקוחה אחת מתוך חמש בשוק ויגדיל משמעותית את כמות המנויים שעליהם מנהלת יס משא ומתן. כוח זה עלול להביא להרעה בתנאים המוצעים לספקיות התוכן, באופן שעלול להוביל בסופו של דבר לצמצום במגוון ובאיכות התכנים המוצעים לצרכנים.
החשש השלישי נוגע לחיזוק השולחן המשותף בין פרטנר ליס וקבוצת בזק. הן פרטנר והן בזק (בעלת יס) פעילות במספר תחומים חופפים, לרבות טלוויזיה רב-ערוצית, אינטרנט, סיבים, סלולר ותשתיות סלולר. כבר היום קיים הסכם שיתוף פעולה ארוך טווח בין בזק לפרטנר בתחום הסיבים האופטיים. הרחבת שיתוף הפעולה לתחום הטלוויזיה תעמיק את השולחן המשותף בין החברות ועלולה לצנן את התחרות ביניהן בתחומים אחרים, במיוחד בתחום תשתיות הסלולר.
במסגרת בדיקת הפטור, עלתה טענה כי תחום הטלוויזיה הרב-ערוצית הוא הפסדי וכי בהעדר ההסדר פרטנר תצא מהתחום. הממונה לא השתכנעה בטענה זו, ולא בכך שאין חלופות פוגעניות פחות בתחרות. הרשות אף מציינת כי גם אם פרטנר אכן תצא מהתחום, לא ברור שמתן פטור להסדר שעלול לפגוע בתחרות עדיף על יציאתה של פרטנר מהשוק.
בסיכום המכתב, הממונה מודיעה כי היא שוקלת שלא להעניק את הפטור המבוקש, וכי באפשרות החברות להשמיע את טענותיהן בעניין זה בפני הממונה עד ליום 26 במרץ 2025, בטרם תתקבל החלטה סופית בנושא.
מפרטנר נמסר: ״לעמדתנו אין מקום לחשש ובכוונתנו להביא את טענותינו בפני הממונה על התחרות".
















