פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה על ביטול כתב האישום נגד רון אילון, לשעבר מנכ"ל חברת יס, לאחר כשמונה שנים מתחילת החקירה וארבע שנים מהגשת כתב האישום בפרשת בזק רשות ניירות ערך.
המהלך החריג של הפרקליטות נעשה לאחר שכבר ניהלה את רוב פרשת התביעה, העידה מעל 30 עדים והציגה כ-1,000 מוצגים. הסיבה לביטול היא חקירות נגדיות שחשפו ראיות חדשות וכשלים בתזה של כתב האישום. השופטת מיכל אגמון-גונן הביעה ביקורת על חולשת הראיות בתיק.
באישום נטען כי אילון היה שותף ל"תכנית מרמתית" שמטרתה להשפיע על תזרים המזומנים של יס כדי להגדיל את התשלומים ליורוקום בשליטת שאול אלוביץ', במסגרת עסקת רכישת מניות יס על ידי בזק. יורוקום ואלוביץ' היו זכאים לתמורה נוספת של 170 מיליון שקל, שהייתה מותנית בתזרים המזומנים של יס.
בחקירות הנגדיות הוכיחה ההגנה כי אילון פעל באופן לגיטימי וגלוי לטובת יס, וכי שיטת הגדלת אשראי ספקים הייתה נהוגה ביס מאז ומעולם כאמצעי לגיטימי לניהול תזרים. נתוני התזרים היו גלויים ושוקפו במסמכי החברה באופן נאות.
עם ביטול כתב האישום מתבטלות כל ההאשמות נגד אילון, הכוללות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, והכללת פרט מטעה בדיווח. המשמעות היא ביטול כתב האישום כאילו לא הוגש, לצד חתימת הסדר הפסקת הליכים מותנה ללא הודיה בעבירה כלשהי מצד אילון.
הפרשה, שהחקירה בה החלה באמצע 2017, נחשבת לאחד התיקים הכלכליים המורכבים והמתוקשרים בשנים האחרונות. כתב האישום שהוגש בדצמבר 2020 כלל שלושה אישומים נפרדים נגד תשעה נאשמים, ביניהם שאול אלוביץ', בנו אור, מנהלים בכירים וחברות מקבוצת יורוקום. חקירות פרשיות בזק הובילו לפתיחת חקירת תיק 4000, בו מואשם אלוביץ' בהנחיית אתר וואלה להעניק סיקור מוטה לטובת ראש הממשלה נתניהו, שמצדו הנחה להעניק לבזק הקלות רגולטוריות.
"אנחנו שמחים שבחלוף זמן כה רב, שמונה שנים מפתיחת החקירה, ולאחר כשלוש שנים של ניהול משפט לחפותו, התיק הפלילי נגד רון אילון נסגר," מסרו עוה"ד איריס ניב-סבאג ודפנה שטינברג ממשרד שינמן-נגב- ניב, עורכות דינו של רון אילון. "אנו מברכים על החלטת הפרקליטות – במהלך חריג, ענייני ומוצדק – לבטל את כתב האישום נגד רון אילון ולסגור את התיק הפלילי נגדו, זאת בעקבות המשפט הענייני שהתנהל, והראיות שחשפנו במשפט".

















סוף טוב הכל טוב אבל מי יפצה את המסכן הזה על הרדיפה וההוצאות במשך 8 שנים יושבים להם בפרקליטות כמה נחשים ועקרבים ורוקחים על אדם חף מפשע תיק. סתם מוצאים את נשמתו וממונו. ואף אחד לא ישלם על כך מאומה. רק ברפובליקת הבננות הנשלטת ע'י פרקליטות מושחתת יכול להיות דבר כזה.