חברת הוט מנהלת בימים אלה מגעים לקבלת הזיכיון לייצג את חברת סטארלינק (Starlink) בשוק הישראלי, כך נודע ל"זמן אוויר". מדובר במהלך אסטרטגי שמטרתו להרחיב את פעילותה של הוט בתחום העסקי ולהציע פתרונות אינטרנט לווייני מתקדמים ללקוחות מוסדיים, רשויות מקומיות וארגונים עסקיים ברחבי הארץ.
הכניסה האפשרית של סטארלינק לישראל נבחנת זה זמן מה, והיא עלתה לכותרות במיוחד על רקע אירועי השנה האחרונה. עם פרוץ המלחמה מול איראן ולאחר אסון ה-7 באוקטובר, פעל משרד התקשורת בניסיון להביא את החברה לפעול בישראל, במטרה לספק שירותי אינטרנט לווייני כגיבוי לתשתיות הקרקעיות בעיקר לטובת גופים ממשלתיים ומוסדיים, רשויות מקומיות ויישובים בפריפריה, בדגש על אזור הצפון.
אולם עד כה, ניסיונות אלה לא נשאו פרי. סטארלינק, שבבעלות תאגיד SpaceX של אילון מאסק, העדיפה לפעול בישראל באופן עצמאי, ללא תיווך של נציגות מקומית. גישה זו עוררה חששות בקרב גורמים במערכת הביטחון, שנזהרו מאפשרות כי ציוד החברה (ובעיקר מסופי הקליטה) יזלוג לידי גורמים עוינים בשטחי יהודה ושומרון או ברצועת עזה. בנוסף, המשרד נתקל בקשיים בירוקרטיים ובדרישות מצד החברה בחו"ל שהאטו את קידום הנושא.
על רקע זה, ובשל רצון הממשלה לקדם פתרונות אינטרנט לווייני מתקדמים בשוק המקומי, בחר משרד התקשורת להעניק רוח גבית לכניסת מתחרים כמו חברת וואן ווב (OneWeb), שכבר החלה לספק שירותים בישראל באמצעות הסכמים עם גופים מסחריים כגון גילת טלקום וחלל תקשורת https://zmanavir.co.il/internet/27723/.
עתה, מבקשת הוט להיכנס לזירה ולהיות הנציגה הרשמית של סטארלינק בישראל. מדובר בתחום פעילות חדש עבור החברה, שנועד לחזק את מעמדה בקרב הלקוחות העסקיים ולהציע פתרונות אינטרנט מתקדמים גם באזורים שבהם תשתיות הקרקע מספקות מענה חלקי בלבד. בענף מציינים כי יידרשו הסכמות רגולטוריות ואישורים ביטחוניים כדי לאפשר את כניסתה של סטארלינק לישראל, בעיקר בשל הרגישויות הביטחוניות הכרוכות בפריסת מסופים לווייניים. עם זאת, במשרד התקשורת יש מי שסבורים כי הכניסה של סטארלינק לשוק היא מהלך רצוי שיש בו כדי לחזק את חוסנה התקשורתי של ישראל ולגוון את מקורות הגיבוי לאינטרנט בשעת חירום.

















סטארלינק לא ממנה נציגים מקומיים אלא משווקת את החבילות הארוזות ישירות ללקוח כלולל הוראות התקנה והתחברות. ממילא מסר החיבורים הצפוי בישרלא נמוך בגלל היקף החביורים הקווים והלסולריים שיש במידנה.