שר התקשורת שלמה קרעי הביע אי שביעות רצון מהעובדה שחברות הסלולר מסרבות לשתף פעולה בניסוי שמתכננת חברת חשמל במסגרת הניסיון שלה להיכנס לתחום הסלולר. קרעי אמר שהוא מבין שהניסוי הכרחי כדי שחח"י תוכל להראות היתכנות לפרויקט שלה והעובדה שאף חברה סלולרית אינה מוכנה לאפשר לה ניסוי הוא נושא שמחייב בדיקה ומציאת פתרון.
כפי שחשפנו בעבר, הוועדים בחברות הסלולריות הטילו וטו על הניסוי שחח"י רוצה לעשות וזאת בשל החשש שמדובר בכניסה שמאיימת על שליטת החברות בתשתיות. הוועדים מתואמים ביניהם והמסר שלהם אחיד: כניסה של חח"י במודל אקטיבי שבו היא משמשת כשחקן שמוכר תעבורה סלולרית הוא אירוע שלא יסכימו לאפשר. הוועדים מסכימים שחח"י תשכיר נדל"ן שברשותה להקמת אתרים שיופעלו על ידי החברות, אך שהיא תפעיל את השירות ותמכור להן דקות, לכך הם מתנגדים בתוקף.
ההחלטה להרחיב את התחרות בתחום תשתיות הסלולר צפויה להתפרסם בקרוב. מדובר בשינוי מדיניות מהותי שמטרתו היא להכניס שחקנים חדשים בתשתיות סלולר כפי שהדבר קורה בכל העולם שחברות מתמחות משכירות לחברות את הנדל"ן להקמת האתרים והחברות לא עוסקות בכך ישירות.
















