הפרטת דואר ישראל מתקדמת נכון לעכשיו לפי התוכנית ובתוך כחודשיים צפוי להיפתח חדר מידע ובעקבות זאת להתחיל לקבל הצעות ממתחרים. השאלה הגדולה היא האם לאור השינויים שנעשים ברישיונות ובעקבות הרפורמה הגדולה שנעשית, המשקיעים הפוטנציאליים ימצאו כדאיות כלכלית ברכישת השליטה בחברה. במקביל צפויה רשות החברות הממשלתיות לבצע הערכת שווי מעודכנת.
כרגע שר התקשורת שלמה קרעי ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' ממשיכים בתהליך ההפרטה. נדמה שהקולות להכניס שינויים ברפורמה נמוגו על רקע העובדה שקרעי חתם על רישיון החברה לפני כשבועיים.
נזכיר שהממשלה החליטה על הפרטה מלאה של החברה במקום במספר שלבים, כך שבסופו של תהליך המשקיע ירכוש את מלוא אחזקות המדינה בחברה.
העובדים יהיו זכאים למענק הפרטה בשיעור של 3% מתמורת המכירה בהתאם לנוהל רשות החברות בעניין, ולאחר ההפרטה לבונוס מבוסס רווחיות של 10% מהרווח התפעולי של החברה מדי שנה.
דואר ישראל צפויה להפסיד ב – 2022 259 מיליון שקל, וזאת על רקע המשבר שבו החברה נמצאת. החברה כבר הפרישה מאות עובדים והיא בתהליך מואץ של התייעלות שכוללת סגירת סניפים רבים ברחבי הארץ על רקע הירידה בביקורים בסניפים והמעבר לשירותים דיגיטליים, וכן בשל המעבר לחלוקת חבילות דרך סוכניות ורשתות שונות.
















