שוק הדאטה סנטר ממשיך לייצר עניין ול – zmanavir נודע שמשפחת לבנת, בעלת השליטה במד-1 (MedOne) מנהלת מגעים לשיתוף פעולה עם קבוצת אלומה שמחזיקה בטמרס טלקום. הצדדים מסרבים למסור פרטים על המגעים ואולם על פי הערכות מדובר בשיתוף פעולה בין החברות בתחום רשתות תמסורת שאמורות לחבר בין חוות שרתים וכבלים תת ימיים.
אלומה השלימה לאחרונה את השליטה בטמרס לאחר מו"מ ארוך. טמרס מחזיקה כבל תת ימי בבעלותה והיא בוחנת פתרונות שונים להרחבתו. במקביל החברה מחזיקה מתקני דאטה סנטר והיא גם חתמה על הנחת סיב אופטי ביחד עם פרטנר שאמור להגיע לאילת ולמעברי הגבול עם ירדן ומשם לצאת לכיוון המזרח התיכון ומשם הלאה לאסיה. טמרס גם נכנסה כשותפה בחברת יוניגיאה, של יוסף שוינפלד (SDS) שעוסקת בחיבור חוות שרתים וחיבורים לכבלים תת ימיים ולאחרונה זכתה במכרז התמרוץ של משרד התקשורת לחיבור סיבים למספר אזורים. למד-1 ולטמרס יש בין היתר מתקנים גם בטירת הכרמל.
מד-1 היא אחת מהחברות הוותיקות בארץ בתחום חוות השרתים והכבלים התת ימיים, ובשנה שעברה עשתה את אחת העיסקאות האטרקטיביות ביותר בתחום כאשר מכרה 49% ממניותיה לקרן ברקשייר פרטנרס האמריקאית בסכום המוערך במעל ל-730 מיליון שקל, נתון שמשקף לחברה הישראלית שווי של כ-1.5 מיליארד שקל.
הצדדים סירבו להגיב.
















