אין גבול לחוצפה: לאחר שנחשף שבזק מחזיקה קרקעות בשווי של מיליארדי שקלים באזור יבנה למרות שהייתה אמורה להחזירו לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מזמן, עכשיו היא טוענת בתשובה לבקשת רמ"י להחזיר את השטח, שהיא עדיין משתמשת בו לצורכי שידורים ועוד מתכוונת להרחיב הפעילות בו. בנוסף החברה דורשת קרקע חלופית במקום.
תחילת הפרשה היא בחשיפה של zmanavir על כך שבזק מחזיקה בשטח שקיבלה מהמדינה בהיקף של כ – 1,600 דונם באזור יבנה לטובת שידורים, אך בפועל בשנים האחרונות היא כבר מזמן לא משתמשת בשטח והייתה אמורה להחזיר למדינה במסגרת הסכם שנחתם בין הצדדים ב – 2003.
השטח נמסר לשימוש בזק במסגרת תהליך ההפרטה, לטובת שידורים שבעיקרם היו שידורים ב – AM ודרשו אנטנות גדולות שניתן יהיה לשדר באמצעותם לכיוון איראן עבור רשות השידור. אלא שהשידור לאיראן הופסק מזמן והאנטנות מזמן לא רלוונטיות. בזק הקימה בשטח משדר FM שהוא הרבה יותר קטן ובקיצור החברה לא נזקקת לשטח העצום הזה ולא טרחה להחזירו לרמ"י.
יתירה מכך, בבדיקת פיקוח בעקבות החשיפה ב – zmanavir מצאו ברמ"י שבזק בנוסף לאי החזרת הקרקע, משכירה את השטח לטובת עסקי חקלאות, מבלי שקיבלה אישור לכך.
כעת החברה כופרת בטענות רמ"י וטוענת שעל פי ההסכם היא צריכה לקבל קרקע חלופית תוך 18 חודש. בנוסף היא טוענת שלרמ"י אין סמכות להורות לבזק להשיב את הקרקע כל עוד לא העמידה לה קרקע חלופית והיא רשאית להשתמש בו לטובתה ולצרכי חברות הבת שלה עד שהעניין יוסדר.
בזק אישרה במכתבה כי היא השכירה את הקרקע לא למשכירים אלא למשכיר אחד בלבד לטובת חקלאות, אך לטענתה לא מדובר בשטח ממוסחר. היא ממשיכה וטוענת שהשטח משמש כעוגן לתרנים ומרכיבים תת קרקעיים ועוד.
בשורה התחתונה, בזק מסרבת לדון עם רמ"י על השבת הקרקעות כל עוד לא ימצאו לה קרקע חלופית.
להערכת גורמים שמצויים בנושא, הסיבה שבזק השיבה בצורה תקיפה לרמ"י, ומסרבת להחזיר את השטח שקיבלה מהמדינה ומציבה תנאים לדיון, קשורה בכך שהחברה חוששת שרמ"י תדרוש ממנה פיצוי על התקופה שהקרקע לא הוחזרה כמתחייב ועל ניצול לטובת מטרות שלא לשמן ניתן לה.
















