עולם הסלולר חוגג השבוע 50 שנה לשיחה הסלולרית הראשונה. המהנדס והממציא מרטי קופר ממוטורולה ביצע ב – 3 באפריל לפני 50 שנה (3 באפריל 1973) את השיחה הראשונה ברחוב בניו יורק באמצעות טלפון ששקל קצת פחות מקילוגרם ועם חיי סוללה של 25 דקות, ושינה את העולם.
קופר והצוות שלו במוטורולה פיתחו את הטלפון הנייד המסחרי DynaTAC 8000X בצורת לבנים עשר שנים לאחר ששימש אב טיפוס עבור אותה שיחה ראשונה. בזמנו, זה עבד רק בשתי ערים בארה"ב. הטלפונים האלה נמכרו ב-4,000 דולר בתחילת דרכם.
"לפי הערך של היום, זה היה הרבה יותר מ-10,000 דולר להחזיק טלפון סלולרי", אמר קופר במהלך ראיון ל – GSMA שערך לפני כחודשיים במהלך תערוכת MWC2023. "הם היו יקרים והם לא עבדו טוב במיוחד. דבר אחד שידענו הוא שיום אחד לכולם יהיה טלפון".
מאותה שיחה סלולרית ראשונה, נתוני GSMA Intelligence מראים כי תעשיית הסלולר גדלה ל-5.4 מיליארד מנויים סלולריים ייחודיים נכון לסוף 2022, והיא בדרך להגיע ל-6.3 מיליארד עד 2030. יש גם יותר מ-8.4 מיליארד חיבורי SIM ברחבי העולם.
















