משרד התקשורת ערך אתמול בירור לא שגרתי של טענות חמורות אותן העלו חברות הסלולר הגדולות כנגד חברת hallo 015 שבבעלות רמי לוי, המספקת בין היתר שירותי שיחות בינלאומיות. הבירור נערך אצל מנכ"ל המשרד בפועל מימון שמילה שאחרי ששמע את טענות הצדדים הבטיח לתת תשובה בתוך שבוע. בדיון השתתף מנכ"ל 015 יורם דרורי, מנכ"ל סלקום דניאל ספיר, וכן נציגים מפרטנר ומפלאפון.
לטענת החברות, 015 מעבירה באופן בלתי חוקי תנועה בינלאומית על גבי קישורים מקומיים, זאת על מנת לחמוק מתשלום קש"ג בגין שיחה בינ"ל ולשלם קש"ג מופחת, בעלות שיחה מקומית. החברות טוענות כי 015 מוחקת את מספר המקור הבינ"ל ומשנה את הזיהוי באמצעות מספר מקור אחר בקידומת מקומית, על מנת שלא ניתן יהיה לזהות את הפעילות האסורה ובמטרה להטעות את מערכות חברות הסלולר כאילו מדובר בהעברת תנועה פנים ארצית לגיטימית. למעשה, פעולה זו לא מאפשרת לחברות הסלולר לעקוב ולזהות בזמן אמת את המספרים החשודים. "ההתנהלות העבריינית הזו" לטענת חברות הסלולר, מובילה לאובדן הכנסות של מיליוני שקלים בשנה.
מנגד יורם דרורי טען שלפי הרישיון מותר ל – 015 להכניס שיחות לישראל מחו"ל על גבי המפ"א. הוא טען שהקרטל של החברות הגדולות לחץ על המשרד להוריד את הקישוריות בארץ ולהפסיק את פיקוח המחיר לשיחות מחו"ל. הוא עוד אמר שמכיוון של- 015 יש היתר ברישיון להעביר שיחות על גבי רשת האינטרנט מחו"ל הדבר מפריע לקרטל והם עושים יד אחת נגד הקטנות. דרורי אמר שהסלולריות חוסמות שיחות ללקוחות 015 בכדי לפגוע בה ושאל כיצד קורה שהמפעילות הגדולות מכתיבות את מחיר השוק לאותו מחיר של שיחות מב"ל ב 27/30 א"ג לדקה?
הצדדים סירבו להגיב.
















