המפעילים בארה"ב מקטינים השקעות בדור החמישי ובתגובה אריקסון, היצרנית המובילה בעולם בהקמת רשתות סלולר, הודיעה שהיא תפטר השנה 750 עובדים העוסקים בהקמת אתרים, ותעביר את הפעילות לקבלנים חיצוניים. בהודעה לעובדים החברה מסרה שהיא אינה יכולה להצדיק מבחינה כלכלית את אותם הטכנאים על רקע ההאטה בשוק. פעילות הטכנאים בהקמת המגדלים החלה ב – 2015.
אריקסון הודיעה כבר בסיום השנה שעברה כי השוק האמריקאי צפוי לצמצם השקעות לאחר שב – 2022 המפעילים הסלולריים השקיעו מסיבית ב – 5G. גם נוקיה הודיעה על ירידה בהכנסות מהשוק האמריקאי, אבל שתי החברות העריכו גם שהחזרה להשקעות היא בלתי נמנעת על רקע המשך הביקוש לשירותי דאטה, והאפשרות התאורטית שהרשתות האמריקאיות יגיעו למצב שבו הן יתקשו לתפקד ללא הרחבת ההשקעות והאתרים.
















