אנלייט אנרגיה מתחדשת מודיעה כי זכתה במכרז רמ"י לקרקע המאפשרת הקמת מתחם משולב של חוות שרתים ואנרגיה על שטח של 200 דונם באשלים. החברה מתכננת להקים במקום חוות שרתים ומתקן סולארי משולב אגירה בעלות מוערכת של עד 4 מיליארד שקל.
החברה מסרה שכיום קיים ביקוש אדיר בישראל לבניית חוות שרתים חדשות, ובמרכז הארץ ישנו חוסר משמעותי בקרקעות מתאימות ובתחנות כוח, מה שמחייב הולכה יקרה של חשמל המיוצר בדרום הארץ למרכזי הביקוש. לדבריה מתחם אשלים הוא הקומפלקס הגדול ביותר בארץ לייצור אנרגיות מתחדשות, וכבר כיום מותקן בו היקף ייצור סולארי של מאות מגה-וואט. המתחם מתאפיין בתשתיות הולכת חשמל קיימות במתח עליון ובתשתיות תקשורת. לפיכך, להערכת החברה, מתחם אשלים מהווה מיקום אידיאלי לקליטת מרכזי נתונים בהיקפים גדולים.
המכרז מאפשר לאנלייט להקים בצמוד לחוות השרתים מערך ייצור סולארי נוסף, משולב באגירת אנרגיה, שיספק חלק מצריכת החשמל של החווה ויתמוך בהוזלת עלות התפעול, שהיא מרכיב משמעותי במודל העסקי שלה. הקמת חוות השרתים לצד מתקני האנרגיה המתחדשת תאפשר לאנלייט לנצל את יתרונותיה בתחומי הייזום, הפיתוח, ההקמה, המימון וניהול מתקני האנרגיה, ולהמשיך להוביל את המהפכה האנרגטית בישראל. בנוסף, החברה מקדמת הזדמנויות נוספות בתחום הצומח של חוות שרתים משולבות באנרגיה מתחדשת בישראל ובאירופה.
המתחם המשולב (דאטה, ייצור ואגירה) אותו מתכננת אנלייט להקים בהתאם לתנאי המכרז, יהיה בהיקף של 100 מגה-וואט AC (הספק צריכה שעתי) ובעלות כוללת של 4 מיליארד שקל. במידה ואכן תמומש התוכנית הרי שמדובר באחד מהמתקנים הגדולים ביותר שמתוכננים בעת הזו בארץ. הניסיון מלמד שהקמה של חווה כזו נעשית בשלבים ובדרך כלל הדבר נעשה ביחד עם שותפים שמתמחים בתחום ניהול החוות, או שותפות אסטרטגית של לקוח גדול ברמה של הייפרסקיילר.
גלעד פלד, מנכ"ל אנלייט MENA: "אנלייט מובילה את תחום האנרגיה המתחדשת לעידן של חיבור עם העולם הצומח של חוות שרתים. אנו מאמינים שהחיבור בין מרכזי נתונים לאנרגיה מתחדשת הוא טבעי ונכון, גם כמהלך לאומי וגם עבורנו כחברה יזמית. הזכייה במכרז תאפשר לנו למנף את הידע והניסיון מתחום האנרגיה המתחדשת ולהוביל מהלך לאומי של פיתוח חוות שרתים בדרום הארץ, כמנוע צמיחה כלכלי וכפתרון לאתגרי ועלויות הייצור וההולכה של חשמל עבור מתקנים אלו במרכז הארץ".
















