המפעילים דורשים: משרד התקשורת יקבע מועד סופי לסגירת רשתות דור 2-3
מורת רוח בענף מהחלטת המשרד להותיר בידי החברות את האחריות לקביעת מועד הסגירה
מסתמן כי המפעילים הסלולריים ידרשו ממשרד התקשורת לקבוע מועד סופי ומחייב לסגירת הרשתות הישנות בדור 2-3, ולא להותיר את האחריות לכך בידיהם, כך נודע לזמן אוויר. היום הוא המועד האחרון להגשת תגובות המפעילים לשימוע שפרסם לאחרונה משרד התקשורת בנושא.
על פי השימוע, המשרד מחייב את סגירת הרשתות הישנות בתדרים הנמוכים, אך מאפשר את המשך הפעלתן בתדר 2,100 מגה הרץ בלבד, מבלי לקבוע מועד סיום ברור להפעלה זו.
חשש מכאוס בשוק ומניודים מיותרים
בקרב המפעילים שוררת מורת רוח מהחלטת המשרד שלא לקבוע מועד סופי ומוחלט לסגירת הרשתות. המתיחות נובעת גם מאי שביעות רצון של המשרד מהיקף הצעדים שנקטו החברות עד כה, ומכך שלמרות המאמצים והקריאות להאיץ את המעבר לדור 4-5, עדיין נותרו בשוק כ-250-300 אלף מנויים המשתמשים ברשתות הישנות.
מנגד, טוענים המפעילים כי פעלו לאורך כל הדרך בתיאום מלא עם משרד התקשורת ובאישורו, וכי אין זה הוגן להטיל עליהם את האחריות לקביעת מועד הסגירה. לדבריהם, מהלך כזה עלול ליצור כאוס תפעולי בשוק, לחייב אותם לספק שירות באיכות ירודה יותר בשל שימוש בתדר שפחות מתאים לפריסה רחבה, ולהוביל לגל של תלונות מצד לקוחות ואף לניודים מיותרים בין החברות. לטענת המפעילים, האחריות למהלך כה משמעותי צריכה להיות בידי הרגולטור.
דחייה עד פברואר ואיום בהעלאת אגרות
נזכיר כי במסגרת השימוע המפעילים מקבלים דחייה של חודש נוסף, עד ל-1 בפברואר 2026, למועד סגירת הרשתות בתדרים הנמוכים. לאחר מועד זה יוחזרו התדרים הנמוכים למשרד התקשורת, בעוד שהפעלת הרשתות הוותיקות בתדרים הגבוהים תתאפשר לפי שיקול דעתן של החברות.
עם זאת, במשרד התקשורת רמזו כי אם המפעילים יבחרו להמשיך ולהפעיל את הרשתות הישנות בתדרים הגבוהים לאורך זמן, המשרד ישקול להעלות את אגרות הסלולר, במטרה להאיץ את סגירת הרשתות גם במסלול זה.
















