היסטוריה בבזק: פריסת סיבים בלבד בשכונות חדשות והפסקת הנחושת
לראשונה מאז הקמתה, בזק לא תפרוס נחושת בבנייה חדשה ותגיע לעשרות אלפי בתים שייבנו ב-2026 עם סיבים אופטיים בלבד, בכפוף לאישור סופי של מנכ"ל משרד התקשורת
לראשונה מאז הקמתה, בזק צפויה להפסיק לחלוטין את פריסת רשת הנחושת בשכונות חדשות ולעבור לפריסת סיבים אופטיים בלבד. מדובר בעשרות אלפי יחידות דיור חדשות שייבנו ברחבי הארץ בשנת 2026, אליהן בזק תגיע עם תשתית סיבים אופטיים בלבד, ללא פריסה מקבילה של נחושת.
המהלך אושר בוועדת חריגים של משרד התקשורת, וכעת ממתינים לאישור הסופי של מנכ"ל המשרד כדי שהמדיניות תיכנס לתוקף ותצא אל הפועל.
מדיניות חדשה במשרד התקשורת
מוקדם יותר השנה אישר משרד התקשורת מדיניות מעודכנת, המאפשרת לבזק – ולחברת הוט – לפרוס סיבים אופטיים במקום נחושת, בתנאי שכל השירותים המסופקים כיום על גבי נחושת ימשיכו להינתן גם על גבי תשתית סיבים.
בזק הציגה למשרד פתרונות טכנולוגיים המאפשרים לספק את כלל עשרות השירותים הניתנים כיום על רשת הנחושת גם באמצעות סיבים אופטיים. בעקבות זאת הגישה החברה לאחרונה בקשה מעודכנת, במסגרתה ביקשה לאשר לה לפרוס סיבים בלבד ברוב הבנייה החדשה כבר בשנה הבאה.
במשרד התקשורת נקבע נוהל שלפיו מהלך מסוג זה מחייב היוועצות בוועדה המייעצת. לאחר שהוועדה אישרה את הבקשה, המהלך נמצא כעת בשלב ההמתנה לאישור הסופי של מנכ"ל המשרד.
חיסכון תשתיתי משמעותי לבזק
מדובר במהלך בעל משמעות כלכלית ותפעולית גבוהה עבור בזק. מאז החלה פריסת הסיבים לבתים, נדרשה החברה לפרוס תשתית כפולה – גם סיבים אופטיים וגם נחושת – דבר שהוביל לעלויות גבוהות ולמורכבות תפעולית. מעבר לפריסת סיבים בלבד בבנייה חדשה צפוי להביא לחיסכון משמעותי ולהפחתת כפילויות בתשתית.
עם זאת, בבניינים קיימים בזק מחויבת להמשיך ולתחזק את רשת הנחושת גם באזורים שבהם כבר נפרסה תשתית סיבים. זאת עד להשלמת כלל התנאים שקבע משרד התקשורת. רק לאחר מכן תוכל החברה להפסיק לספק שירותים על גבי נחושת או לשלוף את התשתית מאותו אזור.
















