בזק חותמת על הסכם קיבוצי חדש ל-6 שנים עם העובדים
ביטול הצמדה לשכר המדינה, שיפורי שכר והטבות בעלות של כ-200 מיליון שקל ותוכנית פרישה רחבה עד 2032
דירקטוריון בזק אישר היום הסכם קיבוצי חדש עם ארגון העובדים וההסתדרות, שיחול על פני שש השנים הקרובות ומהווה את אחד ההסכמים המשמעותיים ביותר שנחתמו בחברה בעשורים האחרונים. ההסכם צפוי להיחתם רשמית מחר והוא מחליף ומעדכן את ההסכם הקיבוצי המיוחד משנת 2006 על כלל תיקוניו לאורך השנים.
לפי הדיווח המיידי לבורסה, לב ליבה של הרפורמה הוא ביטול ההצמדה של שכרם ותנאי העסקתם של העובדים הקבועים והוותיקים להסכמי השכר החלים על עובדי המדינה והשירות הציבורי החל מ-1 בינואר 2026. במקביל, ההסכם כולל שיפורי שכר, הטבות והסדרי פרישה מיטיבים שנועדו לייצר מודל תעסוקתי חדש לבזק בעידן של תחרות ושינויים טכנולוגיים מואצים .
בזק מעריכה כי עלות ההטבות לעובדים, הכוללת שיפורי שכר ואינה כוללת עלויות פרישה, תסתכם בכ-200 מיליון שקל במצטבר לאורך תקופת ההסכם. החברה מציינת כי בשלב זה לא ניתן להעריך במלואן את ההשפעות הכספיות בשל אי-ודאות ביישום בפועל, אך מדגישה כי מימוש מלא של תוכנית הפרישה צפוי דווקא להשפיע באופן חיובי על תוצאותיה בנטרול הוצאות הפרישה עצמן.
עלות ההסכם נאמדת בלמעלה מ-200 מיליון שקל נטו, כאשר לצד ביטול ההצמדה להסכמי השכר במגזר הציבורי נקבע מנגנון חדש של עדכוני שכר פנימיים. לפי ההסכם, תוספות השכר ייקבעו על בסיס המלצות ההנהלה ויאושרו במשותף על ידי יו"ר ועד העובדים וסמנכ"לית משאבי האנוש של החברה. נקבע כי עדכון שכר יינתן לפחות אחת לשלוש שנים, בסכום מינימלי של 700 שקל.
לעובדים קבועים חדשים תגדל תוספת השכר השנתית מ-2% ל-3%, ובנוסף הוסכמו מענק קיץ בגובה 1,000 שקל, מענקי התמדה לעובדים בחוזים אישיים ולקבועים חדשים, הגדלת פרמיות ותוספות שטח, וכן הגדלה של תקציב הסיבוס. עוד סוכם על הארכת תוקף התוספת לפנסיה שאושרה בהסכם שינוי השליטה, לתקופה של ארבע שנים נוספות.
עד 160 עובדים בשנה יוכלו לפרוש
ההסכם מעניק לבזק גמישות ניהולית רחבה יותר בתחום כוח האדם. במסגרת הסדרי הפרישה, החברה תהיה רשאית לפי שיקול דעתה לסיים את העסקתם של עד 160 עובדים קבועים ותיקים וחדשים בממוצע בכל שנה לאורך תקופת ההסכם וכן 60 עובדים ותיקים נוספים בשנת 2032. מדובר בהיקף פרישה משמעותי שנועד לאפשר לבזק להתאים את מצבת כוח האדם שלה למציאות העסקית החדשה.
בנוסף, ההסכם כולל סעיף מיצוי זכויות ושקט תעשייתי שבמסגרתו מתחייבים הצדדים להימנע מצעדים ארגוניים ותביעות בנושאים שהוסדרו בהסכם לאורך כל תקופת תוקפו. תוקף ההסכם הקיבוצי נקבע עד 31 בדצמבר 2031 כאשר הסדרי הפרישה יישארו בתוקף עד סוף 2032.
בהודעה לעובדים הגדירה הנהלת בזק את ההסכם כהיסטורי וככזה שמסמן שינוי תרבותי עמוק לאחר עשרות שנים. לדברי החברה מדובר בתשתית ארגונית חדשה שנועדה לאפשר לבזק להמשיך ולהתחדש לשמור על חוסנה הפיננסי ולהתאים את עצמה לשוק תקשורת תחרותי ודינמי.
מנכ"ל בזק ניר דוד מסר כי ההסכם הוא תוצאה של אמון הדדי ושיתוף פעולה בין ההנהלה לנציגות העובדים והוסיף כי הוא יאפשר לחברה להמשיך ולהשקיע בטכנולוגיות מתקדמות לייעל תהליכים ולהעניק ללקוחות שירות איכותי ומוביל. יו"ר נציגות העובדים הארצית איציק בסלו ציין כי מדובר בהסכם טוב לעובדים שמשקף מערכת יחסי עבודה בוגרת ומסמן דרך חדשה לעתיד החברה.

















הועד מכר את העובדים החדשים לטובת הותיקים.