שמועות נדחו: סגירת רשתות דור 2-3 ופינוי תדרי ה-850 ייצאו לדרך כמתוכנן
במשרד התקשורת מבהירים כי חרף המתיחות הביטחונית אין שינוי בלוחות הזמנים. פינוי התדרים בגיגה הראשון נתפס כמהלך אסדרתי קריטי לשוק הסלולר
שמועות שרווחו בימים האחרונים בשוק התקשורת בדבר אפשרות לדחייה נוספת בסגירת רשתות דור 2 ו-3, וכן עיכוב בפינוי התדרים בגיגה הראשון, נדחו על ידי משרד התקשורת. במשרד מבהירים כי נכון לעכשיו אין כל שינוי בתוכניות, וכי פינוי התדרים יבוצע במועד שנקבע, במוצאי השבת הקרובה.
לפי לוחות הזמנים שנקבעו, פלאפון וסלקום נדרשות להשיב למשרד התקשורת רוחב פס של 5 מגה הרץ בתחום תדרי ה-850 מגה הרץ, המשמש כיום בין היתר לשירותי דור 3. שירותים שסופקו עד כה בתחום תדרים זה ימשיכו להינתן באמצעות תדרים חלופיים, בהתאם להיערכות ההנדסית של המפעילים.
במשרד התקשורת מציינים כי חרף הרקע הביטחוני והמתיחות סביב האפשרות להסלמה אזורית, אין שינוי בהנחות העבודה, וכי השיקולים האסדרתיים והטכנולוגיים גוברים בשלב זה על שיקולים חיצוניים.
פינוי תדרי ה-850 כעוגן אסדרתי
במשרד התקשורת רואים בפינוי תחום ה-850 מגה הרץ את גולת הכותרת של אסדרת שוק הסלולר בשנים האחרונות ומטרת העל היא קודם כל לפנות אותו. כזכור, המשרד התיר למפעילים את הזכות להמשיך לספק שירותי דור 3 על גבי תדרים גבוהים יותר, ולסגור את הרשתות לפי שיקוליהם. הנחת העבודה במשרד היא שהמפעילים יסגרו את רשתות דור 2 למעט שירותי חירום ו -(Machine to Machine) M2M ולכך גם המשרד שואף.
לשם כך זומנו היום כלל המפעילים לדיון מקצועי במשרד, במטרה להציג את היערכותם לסגירה בפועל ולוודא כי המהלך יבוצע כסדרו וללא תקלות תפעוליות. במשרד מדגישים כי מדובר בשלב יישומי ולא תיאורטי, וכי הציפייה היא לעמידה מלאה בלוחות הזמנים.
















