סלקום מבקשת לבטל את גרעין השליטה בחברה
ל"זמן אוויר" נודע כי החברה פנתה למשרד התקשורת בבקשה לבטל את מבנה השליטה הקיים. אם הבקשה תאושר, סלקום עשויה לעבור למבנה בעלות מפוזר ללא בעל שליטה – בדומה למהלך שאושר בעבר בבזק
סלקום פנתה למשרד התקשורת בבקשה לבטל את גרעין השליטה בחברה, כך נודע לזמן אוויר. אם הבקשה תאושר, סלקום עשויה לעבור למבנה בעלות מפוזר ללא בעל שליטה, בדומה למודל שאומץ בבזק.
המהלך שמבקשת סלקום לקדם דומה למהלך שביצעה קרן סרצ'לייט בבזק. לאחר שקיבלה את אישור משרד התקשורת לביטול גרעין השליטה, סרצ'לייט מכרה בהדרגה את מניותיה בבזק בבורסה עד ליציאה מלאה מהחברה. המהלך הותיר את בזק כחברה ללא בעל שליטה, עם מבנה בעלות מפוזר בין גופים מוסדיים ומשקיעים שונים.
בסלקום, לעומת זאת, החברה עדיין מוגדרת כיום כחברה עם בעל שליטה. השליטה מוחזקת באמצעות שותפות ההשקעה FF6-Cell, שמאחוריה עומדת קרן ההשקעות פורטיסימו בראשות יובל כהן. ביטול גרעין השליטה, אם יאושר על ידי משרד התקשורת, עשוי לאפשר גם במקרה של סלקום מבנה בעלות גמיש יותר ולפתוח פתח למימושי מניות עתידיים בבורסה.
בשנים האחרונות ניכרת מגמה רגולטורית שמאפשרת לחברות תקשורת לפעול גם ללא גרעין שליטה, כל עוד נשמרים מנגנוני פיקוח מתאימים על בעלי מניות משמעותיים. מודל כזה מאפשר לחברות להישען על בעלות מפוזרת בשוק ההון, תוך שמשרד התקשורת ממשיך לפקח על שינויים מהותיים במבנה הבעלות.
















