במשרד התקשורת ובמינהל האזרחי שוקלים להוציא למכרז הקמה של עשרות אתרים סלולריים ביו"ש וזאת במסגרת ההחלטה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקצות 50 מיליון שקל לטובת הקמתם דרך תקציב הקרן החוץ תקציבית. המתווה להקצאת הכספים נמצא בדיונים כבר מספר שבועות וכעת נודע שאחד הרעיונות הוא להקצות את הפרויקט דרך מכרז חיצוני שבו תיבחר חברה שתתחייב לבנות את האתרים על פי מפרט טכני ותשכיר אותם במחיר הכי נמוך שאפשר.
המטרה היא לייצר תחרות בשוק ואולי דרך המכרז להוזיל את עלויות ההקמה. המכרז יכלול הקמה של תרנים מגודרים, עם מצלמות אבטחה ואמצעי אבטחה נוספים שכל חברה תוכל להציב את הציוד שלה כאשר גם אופציה שבו חברה אחת תספק את הפתרון לכלל החברות עם ציוד רדיו עצמאי שלה נבחנת. גם החברות הסלולריות יוכלו להשתתף במכרז וכמובן שגם חברות קבלניות שרוצות לפעול בתחום.
נזכיר שבעקבות עמדת היועצים המשפטיים במינהל האזרחי ובפיקוד מרכז, וכן היועצים המשפטיים של משרד האוצר, עלתה הסוגייה של השתתפות חברות פלשתינאיות בפרויקט והאם הן גם יוכלו לעלות על התרנים שיוקמו. שר התקשורת שלמה קרעי כבר הבהיר שלא יתנגד לכך.
חשוב לציין שעבור החברות הסלולריות כל המהלך הוא בעייתי. מצד אחד ייתכן ויהיה פתרון כזה או אחר אבל מצד שני הבעיה היא שהמשרד כבר הודיע שיתחיל לקנוס אותן במידה ולא ישלימו את המהלך של כיסוי סלולרי ביו"ש בהתאם לתנאי הרישיון שלהן. במידה ויהיה פתרון דרך מכרז או כל פתרון אחר המשמעות היא שהחברות לא יוכלו לטעון שאין באפשרותן להקים אתרים ביו"ש – טענה שהן משמיעות כבר שנים והמשרד קיבל.
















