מה שלא הולך בכוח הולך כנראה ביותר כוח, ומשרד התקשורת מבהיר היום כי החברות הסלולריות צריכות להיכנס (לכאורה) למצב של מוכנות לקנסות. משרד התקשורת הודיע לאחרונה על כניסתן לתוקף של תקנות המאפשרות לו לקנוס את החברות הסלולריות על אי עמידה ביעדי פריסת הרשת ביהודה ושומרון.
כידוע, יו"ש הוא אזור בעייתי מאוד לפריסת רשת, והחברות נמנעו במשך שנים מלהשלים שם פריסה מסיבות רבות, ובעיקר מסיבות של קושי ביטחוני באבטחת האתרים וקשיי טופוגרפיה.
לפני מספר חודשים הודיע המשרד כי החל ממרץ התקנות ייכנסו לתוקפן – מה שיאפשר לקנוס את החברות במידה ולא יעמדו ביעדי הפריסה. יצוין כי החברות הסלולריות ומשרד התקשורת מנהלים ויכוח בנושא זה כבר שנים, ומדובר בבעיה קשה מאוד כשלעצמה.
נראה כי לשר התקשורת שלמה קרעי נמאס מהעיכובים והוא מבין שאין מנוס מנקיטת צעדי אכיפה נגד החברות, לצד ניסיונות לסייע להן בפריסת תשתיות ביו"ש. השאלה הרלוונטית כעת היא האם כניסת התקנות לתוקף תביא את אגף הפיקוח והאכיפה במשרד לדרוש הסברים מהחברות על היעדר הפריסה.
בהודעה שפרסם, העריך המשרד כי כניסת התקנות לתוקף תאיץ את קצב הפריסה. יצוין כי המשרד ממתין להשלמת ההתארגנות להקצאת 50 מיליון שקל שהובטחו כסיוע לחברות לצורך השלמת הפריסה ביהודה ושומרון.
















