משרד התקשורת הסיר את הכפפות בכל הקשור לחברות הסלולריות ולחובת העמידה שלהן בכיסוי הסלולרי על פי תנאי רישיונן. המשרד הודיע היום כי מצא שהחברות לא עומדות בתנאי הכיסוי של 95% ממשקי הבית בדור 4, ולכן בכוונתו לקנוס את החברות ב – 9 מיליון שקל בסך הכל. המשרד הביא שורה של יישובים או כבישים שבהם מצא היעדר כיסוי ולכן הקנסות יוטלו על כל חברה לפי הפרותיה. נזכיר שלאחרונה הודיע משרד התקשורת על החברות הסלולריות כי הוא עומד לקנוס אותן בשל הפרות כיסוי ביהודה ושומרון, וזאת לאחר שביצע תיקון חקיקה כך שהקנסות יוטלו על ידי המינהל האזרחי ביו"ש.
בשורה התחתונה ניכר כי מדובר בשינוי מגמה בולט ואחרי שהמשרד נהג בסלחנות כלפי החברות בשנים האחרונות, הוא משנה גישה ומתחיל לדרוש מהן לעמוד בתנאי רישיונן. קנסות בהיקף שהמשרד מתכונן להנחית על החברות, ביחד עם "מס" אגרות התדרים שהחברות ייאלצו לספוג במידה ולא תבוטל העלייה המתוכננת בתשלום האגרות – עשויה בקלות לפגוע משמעותית ברווחיות החברות, וברור לפיכך שכתוצאה מכך תיתכן עליית מחירים.
בין היישובים בהם התגלו הפרות בחברות השונות נמצאים יטבתה, צופר, מג'דל-שמס, דריג'את, דורות, אחיטוב, חצרים, כאוכב אבו אל-היג'א ושושנת העמקים. כמו כן, נמצאו הפרות אצל חלק מהחברות בכבישים 10, 227, 171, ו-999.
שר התקשורת שלמה קרעי אמר כי מעולם משרד התקשורת לא הטיל עיצומים כספיים על החברות ושהוא מחויב לשפר את מצב תשתיות הענף.
















