חברת פרטנר הודיעה היום רשמית על חתימת הסכם עם חברת אריקסון להקמת ליבת ענן חדשה ועצמאית 5G Standalone. מדובר בעסקה משמעותית מאד לפרטנר שכן היא מחליפה ליבת רשת חדשה יחסית של חברת מווניר שמותקנת בפרטנר כמה שנים בלבד ואמורה הייתה להצעיד את החברה קדימה לליבת רשת עצמאית לדור החמישי. בכך, אריקסון חוזרת לפרטנר אחרי שנאלצה לעזוב אותה והערכה היא שהסיבה לכך היא שינויים בחטיבת הטכנולוגיה של פרטנר וכניסתו של אבי גבאי כמנכ"ל וכבעלים בחברה. נזכיר שהבחירה במווניר הייתה של יובל קינן לשעבר המשנה למנכ"ל בפרטנר. על פי תפיסתו של קינן שחקנים קטנים וחדשניים מביאים פתרונות לא פחות טובים מאשר השחקנים הגדולים והמבוססים ובמחירים טובים יותר.
לא כולם מסכימים עם גישתו אף שבמקרים מסויימים היא הוכיחה את עצמה כנכונה.

















מעניין שאבי גבאי הופך את ההחלטה של קינן, סמנכ"ל הטכנולוגיות הקודם של פרטנר, שהיה בן טיפוחיו של גבאי בבזק בינלאומי וגם בבזק.
המגמה שמובילות בעולם ענקיות טלקום כמו וודאפון וראקוטן, היא קוד פתוח לא רק בליבה. הענקיות הללו לוקחות את זה גם למרכיבים נוספים ברשת, ממש עד האתר הסלולארי, מה שהוביל לזעזוע משמעותי בשווי השוק של אריקסון, נוקיה וכו'.