משרד התקשורת דוחה את סגירת רשתות דור 2 עד לסיום המלחמה
שימוע מהיר שיפורסם היום צפוי לעכב את כיבוי הרשתות שתוכנן לסוף החודש. במקביל נשקל פטור מאגרות סלולר לחברות בתקופת ההארכה
משרד התקשורת מעכב את סגירת רשתות דור 2
משרד התקשורת צפוי לפרסם היום שימוע מהיר לחברות הסלולר, במסגרתו הוא מתכוון לדחות את סגירת רשתות דור 2 עד לסיום המלחמה. סגירת רשתות דור 2 הייתה אמורה להיכנס לתוקף כבר בסוף החודש, ביום שלישי הקרוב, אך כעת מסתמן כי המהלך יידחה.
במשרד התקשורת מסבירים כי ההחלטה לדחות את סגירת רשתות דור 2 נובעת מהרצון שלא לקחת סיכונים בתקופה ביטחונית רגישה. למרות שמדובר ברשתות ישנות, ההבנה היא כי יש להן עדיין תפקיד מסוים בשמירה על זמינות תקשורת בסיסית.
עשרות אלפי מכשירים ישנים עדיין בשימוש
לפי הערכות, בשוק הישראלי עדיין קיימים כמה עשרות אלפי מכשירים הפועלים על רשתות דור 2 (נזכיר שרשתות דור 3 לא נסגרו אלא נותרו לפעול בתדרים אחרים גבוהים). מדובר בעיקר במכשירים פשוטים עם מקשים, חלקם מכשירים כשרים, ואחרים נמצאים בשימוש של אוכלוסייה מבוגרת.
משרד התקשורת פועל כבר שנים לעודד מעבר למכשירי דור 4 ו-5, אך סגירת רשתות דור 2 במצב הנוכחי עלולה להשאיר משתמשים ללא אפשרות לבצע שיחות. גם אם מכשירים אלה אינם תומכים בקבלת התרעות פיקוד העורף, עצם היכולת לבצע שיחה נחשבת קריטית בתקופת חירום.
פטור מאגרות סלולר לחברות בתקופת ההארכה
במקביל לדחיית סגירת רשתות דור 2, במשרד התקשורת שוקלים להעניק לחברות הסלולר פטור מאגרות סלולר עבור התקופה שממועד הסגירה המקורי ועד לסיום המלחמה.
המהלך נועד לאזן בין הצורך להמשיך להפעיל את הרשתות הישנות לבין העלויות הנוספות שנגרמות לחברות. מבחינת הרגולטור, מדובר בפתרון זמני שמאפשר לשמור על שירותי תקשורת בסיסיים מבלי להכביד על המפעילים.
















