סלקום הלוותה 20 מיליון שקל ל- wecom ופתרה לה את בעיית התשלום עבור דמי הרישיון. 25 מיליון שקל נוספים שילמה wecom בעצמה וכך שולמו דמי הרישיון של החברה בסך 45 מיליון שקל. ככל הידוע wecom התחייבה להחזיר את ההלוואה מיד עם קבלת דמי התמרוץ בסך 20 מיליון שקל שאמורה הייתה לקבל מהמדינה כחלק מתנאי המכרז לדור חמישי.
wecom לא שילמה את דמי הרישיון שלה בסך 45 מיליון שקל עבור הדור החמישי, וזאת בעקבות מחלוקת עם משרד התקשורת על מידת אחריותו לכך שחברת אפל מעכבת את האישור להשתמש בטלפונים שלה בדור החמישי על הרשת של wecom. האחרונה טענה שזו אחריותו של המשרד לזה שהרישיון שלה בעייתי ולכן סירבה לשלם דמי רישיון.
המשרד כפר בטענה והחליט לחלט לחברה ערבות בסך 5 מיליון שקל. בינתיים לא שולמו דמי הרישיון והעיכוב עם אפל נמצא לקראת פתרון ולכן החברה ביקשה להסדיר את התשלום מחדש. wecom באה עם רעיון לפיו היא תשלם 20 מיליון שקל ויתרת הסכום יגיע מדמי התמרוץ שהמשרד אמור להחזיר לה. המשרד סירב להצעה בטענה שהוא אינו יכול מבחינה פרוצדורלית לעשות דבר כזה. היות והחברה לא יכלה לגייס את הכסף, היא פנתה לסלקום שהסכימה לתת לה הלוואה גב אל גב, כך שמיד עם העברת הכסף למשרד התקשורת, wecom תקבל את דמי התמרוץ ותחזיר את הכסף לסלקום.
משרד התקשורת נתן את הסכמתו למתווה אך במקביל ביקש הבהרות ואישורים מהחברות שמדובר בעסקה פיננסית נקודתית שלה משנה משהו במערכת היחסים בין החברות.
נזכיר רק של – wecom יש הסכם רשת משותפת עם סלקום והאחרונה צריכה לשמור אותה בחיים לטובת ההשקעות ברשת ולטובת העסקה העתידית הצפויה שבה סלקום תרכוש אותה.
















