חברת מילגם, בעלת השליטה בחברת פיוצ'ר, מעמידה את פעילותה בתחום פריסת הסיבים האופטיים למכירה. בחברה מחזיק באחוז קטן מהמניות יונתן סודמי שמוביל חיפוש אחר משקיע חלופי. אחת החברות הנזכרות שעימם מתנהלים מגעים היא נורקום, שהיא חברה שפורסת סיבים אופטיים בעשרות אלפי משקי בית בעיקר במגזר הערבי.
ל – zmanavir נודע שמילגם החליטה לצאת מהפעילות בתחום הקווי לאחר שהגיעה למסקנה כי מדובר בתחום שאינו כלכלי עבורה. הפעילות של פיוצ'ר יחסית חדשה בשוק, ומי שהוביל אותה היה סודמי שלו יש ניסיון ורקע רב בתחום הסיבים, הן כמנהל בחברות תקשורת והן כגורם עצמאי. נדגיש שמילגם היא שחקן עוצמתי בתחום התשתיות מצד אחד אך מצד שני היא שחקן קטן בשוק והתוכנית שלה הייתה להגיע ליישובים ולפרוס בהם תשתיות לפני שמפעילים מתחרים גדולים ייכנסו אליהם, או כאלו שזכו במכרזי תמרוץ.
היציאה של מילגם מהפעילות במידה ותקרה היא עדות שלילית למצבם של השחקנים הקטנים שרוצים להתחרות בשוק ולייצר תחרות לחברות התקשורת הגדולות. מילגם היא שחקן רציני עם יכולות ואם חברה כזו מחליטה לצאת משוק שנכנסה אליו לא מזמן הדבר מעיד על כך שמדיניות המשרד בתחום הזה בעייתית ומתחרים קטנים שרוצים לפרוס לא רק באזורי תימרוץ נתקלים בקשיים לא מבוטלים.
משרד התקשורת מתעכב עם ההסדרה ונדרש להוריד את מחירי שימוש בתשתיות בזק שלא באזורי התמרוץ. ועד שלא יעשה זאת יש להניח שמפעילים קטנים נוספים יקרסו.
ממילגם לא נמסרה תגובה.

















עוד הוכחה שהמדיניות האבסורדית של משרד התקשורת לסבסד פריסת סיבים, ולא לסבסד טכנולוגיות חלופיות, שוות ערך מבחינה טכנית, שגויה, ומוטב לתקן זאת.