ברשתות 5G שאינן עצמאיות, כלומר שליבת הרשת עדיין מבוססת 4G, העלאת הנתונים לרשת (Upload) נשארת נמוכה, מכיוון שחיבור ה- Upload עדיין משתמש ברשת 4G LTE, כך מסבירים גורמים בשוק הסלולר את הנתונים שפורסמו אתמול ב – zmanavir על מהירות הגלישה בישראל ולפיהם ישראל הידרדרה בדירוג העולמי למקום ה – 67 במהירות הגלישה.
לדברי אותם גורמים רק הורדת הנתונים (Download) משתפרת מכיוון שחיבור ההורדה משתמש ברשת 5G החדשה. הסיבה לכך היא שרשת 5G דורשת סט שונה של אנטנות וציוד עבור חיבורי Upload וגם Download. על מנת לנצל באופן מלא את היתרונות של 5G, נדרשת רשת עצמאית ( 5G Standalone) שבה הן העלאת הנתונים וההורדה נעשים באותה רשת.
ברשתות 5G שאינן עצמאיות (NSA), רשת הגישה לרדיו יושבת על גבי רשת ה-4G LTE הקיימת. המשמעות היא שרשת 5G מסתמכת על רשת הליבה של LTE עבור פונקציות כמו אימות משתמשים, ניהול ניידות ושירותי קול. כתוצאה מכך, מהירויות ההעלאה ברשתות NSA 5G מוגבלות על ידי היכולות של רשת ה-LTE, שבדרך כלל יש לה מהירויות העלאה נמוכות יותר בהשוואה למהירויות הורדה.
מצד שני, ברשתות 5G עצמאיות (SA), רשת הרדיו ורשת הליבה בנויות מאפס, מבלי להסתמך על תשתית ה-LTE הקיימת. זה מאפשר שימוש יעיל יותר בספקטרום הזמין ומהירויות העלאה גבוהות יותר, מכיוון שהרשת מותאמת במיוחד לטכנולוגיית 5G.
נזכיר שבישראל המפעילים התחילו בראשית השנה בעבודות להקמת ליבת רשת 5G והן צפויות בשנה הבאה להשלים את המהלך שאמור להיות מאד מורכב ולכן הוא גם מתארך.
















