במשרד התקשורת מעריכים: בתוך חודש עד חודשיים ניתן יהיה להנגיש עשרות מיקומים חדשים לאתרי סלולר
לאחר החלטת ממשלה המחייבת פתיחת נכסי המדינה להקמת אנטנות סלולר והסרת חסמים בין-משרדיים, במשרד התקשורת מעריכים כי לחברות הסלולר יונגשו עשרות אתרים חדשים השנה
במשרד התקשורת מעריכים כי בעקבות החלטת הממשלה המחייבת את מינהל הדיור הממשלתי להעמיד נכסי מדינה לצורך הקמת מתקני שידור סלולריים, לצד קביעת מנגנון מחייב להסרת חסמים והתמודדות עם התנגדויות https://zmanavir.co.il/cellular/32053, ניתן יהיה להנגיש בתוך חודש עד חודשיים עשרות מיקומים ואף יותר על מבני דיור ממשלתי עבור חברות הסלולר.
ההערכה מבוססת על מנגנון היישום שנקבע בהחלטה, הכולל שיווק מהיר של הנכסים בשתי פעימות – מחצית בתוך 30 ימים והיתרה בתוך 30 ימים נוספים. בשוק מעריכים כי לוחות הזמנים הללו, יחד עם החובה שהוטלה על הגופים הממשלתיים לשתף פעולה, עשויים לייצר לראשונה היצע ממשי של מיקומים זמינים בתוך זמן קצר.
צוואר הבקבוק נשאר המחסור באתרים
החשיבות של המהלך נובעת מאחד החסמים המרכזיים בפריסת רשתות סלולר מתקדמות בישראל – מחסור בנקודות התקנה, בעיקר באזורים עירוניים צפופים. היצע מוגבל של נכסים לצד ביקוש גובר מוביל לעלויות גבוהות ולעיכובים בפריסה, במיוחד בדור החמישי.
המהלך נועד להתמודד עם כשלי היישום שנחשפו לאחר פרסום מכרז המסגרת של מינהל הדיור הממשלתי בשנת 2025, אשר לא הוביל בפועל להקמת מתקנים. עיכובים מצד גופים המחזיקים בנכסים ובעיקר התנגדויות עובדים וסחבת בירוקרטית והיעדר מנגנון הכרעה מסודר היו בין הגורמים המרכזיים לכך.
כדי להתגבר על החסם הזה, נקבע בהחלטה מנגנון בין-משרדי לטיפול בהשגות, בראשות מנכ"ל משרד התקשורת ובהשתתפות נציגי משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה.
אם ההערכות במשרד התקשורת יתממשו, המשמעות היא שבטווח קצר יחסית יתווספו לשוק עשרות נקודות חדשות להקמת אתרים סלולריים, מהלך שעשוי להשפיע ישירות על איכות הכיסוי והקיבולת, בעיקר באזורים עירוניים שבהם הביקוש גבוה וההיצע מוגבל.
















