חברת פרטנר מדווחת הבוקר על כך שהתקבלה אינדיקציה ממעריכי שווי חיצוניים לפיה צפויה ירידת ערך בשווי מגזר התקשורת הנייחת אל מול השווי הרשום בספרי החברה שתביא למחיקת ערך מוניטין בספרים בסכום מוערך של כ-300 מיליון שקל. (לפני השפעת מס).
ככל הנראה הפעילות הקווית של פרטנר הייתה רשומה בספרי החברה במונחים היסטוריים גבוהים והחברה לא ביצעה את ההתאמה הדרושה בעקבות הירידה בשווי הפעילות לנוכח השינויים בשוק. נזכיר שפרטנר רכשה את 012 בשווי של 1.5 מיליארד שקל. היא ביצעה הפחתה מסוימת בשווי שלה לאחר זמן לא ארוך מהרכישה ובהמשך לאורך השנים המשיכה להפחית, אך עדיין כנראה שמדובר בשווי גבוה מאד.
הערכת השווי גם מתבססת על הנחות לגידול בפעילות וכאן החברה נדרשה גם כם להתאים את הספרים למציאות הנוכחית, גם בשל עליית הריבית והשחיקה ברווחיות כתוצאה מהתחרות בשוק.
השאלה הגדולה היא האם ההפחתה עכשיו תפגע ביכולת של פרטנר לחלק דיבידנד מפני שקרוב לוודאי החברה תעבור להפסד כתוצאה מההפחתה, אם כי ייתכן וישנה יתרת רווחים מהעבר שאפשר לחלק.
שאלה נוספת שעולה כתוצאה מהמהלך של פרטנר היא האם תהיה לזה השפעה על סלקום ומה היא תעשה בנוגע לשווי הפעילות הקווית אצלה במידה ורשומה בערכים גבוהים.
















