ההודעה שפרסמה בזק אתמול על התחייבות שניתנה לוועד העובדים של החברה כי ההפרדה המבנית לא תקודם ללא תיאום עימם מגלמת בחובה הרבה יותר ממה שנראה למי שלא מכיר את ההתנהלות מאחורי הקלעים. מה שמסתתר מאחורי הקלעים הוא ברית אסטרטגית שנרקמה בין איציק בסלו, יושב ראש ועד העובדים של בזק, לאלי כהן, יושב ראש ועד העובדים של yes. הברית משרתת את שני הצדדים, אך נראה כי המרוויחים העיקריים הם עובדי yes.
צריך להקדים ולומר שבכל שולחנות השרטוט בקבוצת בזק, במקרה של מיזוג עובדי yes נחשבו ל"בשר תותחים" והם למעשה אלו שהיו צריכים לשלם את המחיר הכבד ביותר, ולמעשה לעבור פיטורים המוניים במקרה של מיזוג. אלי כהן,יושב ראש ועד העובדים של yes, בצעד נבון יש לומר, יצר ברית אסטרטגית עם ועד בזק החזק, ויצר קבוצת כוח שתהפוך, במקרה של ביטול ההפרדה המבנית, את עובדי yes לכוח אחד יחד עם עובדי בזק, באופן שינטרל הלכה למעשה את הכוח העודף של הנהלת הקבוצה מולם.
יושבת הראש של בזק בינלאומי, שרצתה לעשות צעד דומה, לא הצליחה עד כה לייצר חיבור כזה ולכן עמדת הכוח של עובדי בזק בינלאומי נחותה משמעותית מהכוח שנוצר לועד yes כתוצאה מהחיבור.
ועד פלאפון שאף הוא לא התחבר עם ועד בזק, רואה בעצמו גוף עצמאי חזק, וגם פחות מוטרד מביטול ההפרדה המבנית בעיקר בגלל שאין סינרגיות משמעותיות במקרה של ביטול הפרדה מבנית בין פלאפון לבזק. בכל מקרה צריך לזכור שגם בעלי השליטה בבזק לא תכננו ולא מתכננים מיזוג עם פלאפון.

















כן, בטח, ועד בזק מעדיף לפטר את עובדים שלו, כי הוא סגר הסכם עם yes…
כן, בטח, אף אחד לא התכוון להתחיל במלחמה, רק הכריזו עליה לבורסה…
כי, פורים מתקרב, מצחיק…