yes קרובה לחתימה פורמלית על הסכם עם חלל תקשורת שיבטיח את המשך שירותי השידור הלווייניים ללקוחות שטרם עברו לטלוויזיה מבוססת אינטרנט (OTT). ההסכם החדש מאפשר ליס להמשיך להפעיל שירות לווייני במתכונת מצומצמת עד דצמבר 2028, וזאת לאחר שיושלם שיגורו של לוויין חדש עד מרץ 2026. בשל הרגישות לנושא החברה לא מסרה מידע על הלוויין החדש ומועד שיגורו, אם כי פרטים לגביו כבר פורסמו בעבר.
המהלך מהווה פתרון מעבר ללקוחות – בעיקר בפריפריה, מוסדות ציבוריים, מוסדיים ובתי מלון – שממשיכים להעדיף את הטכנולוגיה המסורתית של שידור לווייני, או כאלה שאינם נהנים מגישה לתשתיות אינטרנט יציבות. יס תחסוך עלויות כבדות מאד בהפצה בעקבות המעבר ללוויין החדש. מכיוון שהלוויין החדש אמור להיות משוגר בזמן הקרוב יחסית, תוכל יס לבצע חפיפה מסודרת בין הלוויינים עוד בטרם ייכנס ההסכם לתוקף.
שלושה מקטעים, עד 46 חודשים
במסגרת ההסכם, תשתמש יס בשלושה מקטעי תקשורת (transponders) בלוויין חדש שמשווקת חלל תקשורת, שישוגר לנקודת המסלול ההיסטורית של יס – 4 מעלות מערב. תקופת השידור תחל עם תחילת פעילותו של הלוויין, לכל המאוחר ב־1 במרץ 2026, ותימשך עד 31 בדצמבר 2028. עד אז, תמשיך יס לפעול על גבי הלוויין AMOS-7, שמפסיק את פעילותו.
לפי הודעת בזק, התמורה שתשולם לחלל תקשורת עבור חכירת המקטעים "אינה מהותית לחברה", מה שמעיד כי העסקה לא צפויה להשפיע באופן מהותי על הדוחות הכספיים של הקבוצה. מדובר ככל הנראה בעשרות מיליוני שקלים לאורך תקופת ההסכם – סכום נמוך משמעותית מעלויות העבר, בזכות ירידה במספר המנויים ובתעריפי השוק בתחום הלוויין.
הסכם גמיש עם אפשרות ליציאה
ההסכם כולל מנגנוני יציאה הדדיים: חלל תקשורת רשאית לבטל את ההסכם אם לא תצליח לשגר את הלוויין החדש במועד, ואילו יס תוכל לצאת ממנו אם תגיע לפריסה מלאה של שירותי OTT שיכסו את כלל לקוחותיה. המשמעות – שמירה על שירות אמין למי שזקוק לו, אך מבלי להכביד על מבנה ההוצאות של החברה אם יושלם המעבר לדיגיטל.
עוד צוין כי החוזה כפוף לקבלת אישורים רגולטוריים מצד משרד התקשורת והשלמת תהליכי רישוי. סיום ההסכם נקבע לעד 46 חודשים מיום התחלת השירות, אך ייתכן שיופסק מוקדם יותר – בהתאם למימוש סעיפי הביטול.
כיום, לפי יס, יותר מ־85% מלקוחות יס כבר צורכים תוכן על גבי האינטרנט, אך נותר גרעין לקוחות של עשרות אלפים שעדיין עושים שימוש בשידור לווייני – וממתינים לפתרונות נגישים יותר.

















המידע שגוי הוא מוטעה – הלוויין AMOS-7 כבר מזמן לא מופעל עבור חלל תקשורת .לפני מספר חודשים הלוויין סיים את השירות עברוה החברה וחזר לעמדתו הקודמת מעל מזרח אסיה
עם ההודעה הנוכחית עולה, שחלל בסך הכל תהפוך לגוזרת קופון עבור התעשייה כשבפועל הלוויין החדש לא בבעלותה בכלל
חלל תקשורת רשאית לבטל את ההסכם אם לא תצליח לשגר את הלוויין החדש?? החברה בכלל לא "משגרת" את הלוויין כל המידע לא מדויק.
בהצלחה לשידור הלוויין החדש שייצורו שיגורו מתעכבים כרגיל בלי הפסקה
בדיחת השנה: חלל תקשורת רשאית לבטל את ההסכם אם לא תצליח לשגר את הלוויין החדש
אי זה שהיא לא תצליח לשגר לוויין שהיא בכלל לא הזמינה? מעכניין מי ניסח את ההודעה המגוחכת והמטעה הזסו