למרות תלונות חוזרות ונשנות של קבלנים ומפעילים קטנים, במשרד התקשורת לא מתכוונים להתערב לעת עתה במחירי הפיקוח של בזק על עבודות הנעשות במסגרת שימוש בתשתיותיה. נזכיר שבזק גובה כ – 2,000 שקלים על יום עבודה למפקח, ולדברי מפעילים קטנים העלות היומית המצטברת הופכת פרויקטים להנחת סיבים לבלתי כדאיים כלכלית.
לאחרונה חשפנו שבזק מוסרת את עבודות הפיקוח לקבלני משנה ומשלמת להם שכר מאד נמוך, ועל ידי כך מרוויחה פעמיים. ראשית, במקום להעסיק עובדים שלה בפיקוח, שזו לכאורה הייתה הכוונה שהובנה על ידי משרד התקשורת שאישר את המחיר, בפועל היא מביאה עובדי קבלן שלרוב אינם מנוסים ומקבלים הדרכה קצרה בלבד על עבודתם, וכך היא מרוויחה גם מניצול יעיל של עובדיה לטובת הפרויקטים אצלה, וגם גוזרת קופון בגלל התעריף הגבוה והשימוש בעובדי קבלן כחלופה זולה.
במשרד התקשורת רצו לטפל בסוגיה עוד בתקופתו של סמנכ"ל הכלכלה עופר רז-דרור שעזב לאחרונה את המשרד, וזאת לאחר שחשפנו את העסקתם של עובדי הקבלן כחלופה לעובדי בזק. במשרד התקשורת התקשו להאמין שבזק עושה כאן מהלך מתחכם והחלו בשיחות עם החברה לברר האם הסיפור אמיתי. בזק בתגובה הביעה הסכמה עקרונית לדון בגובה התעריף. אלא שבעקבות עזיבתו של רז-דרור וחילופי השרים, הוחלט להמתין לעבודתה של חברת הייעוץ AXON שעובדת על קביעת מחירי השוק הסיטונאי מחדש. המשמעות היא שאם לא תהיה הסכמה להפחתת מחירי הפיקוח של בזק, יהיו קבלנים קטנים נוספים שיתקשו לעמוד במחויבויות שלקחו על עצמם בפריסה וייאלצו להחזיר את הרישיון שקבלו או שימכרו את הפעילות.
















