תיקון צו הבזק שיאפשר לחברת בזק להתנהל ללא גרעין שליטה צפוי לבוא לאישור הממשלה ולאחר מכן טעון חתימת ראש הממשלה בנימין נתניהו. היות וראש הממשלה ככל הנראה לא יוכל לעסוק בנושא על רקע המשפט המתנהל נגדו ובשל ניגודי עניינים הנובעים מכך, ייתכן והחתימה תידרש להתבצע על ידי אחד השרים שיוסמכו לצורך העניין, אם כי לא ברור עדיין כיצד זה ייעשה משפטית.
תיקון צו הבזק אושר עוד בתקופת שר התקשורת הקודם יועז הנדל. התיקון עבר לאישור ראש הממשלה דאז יאיר לפיד אך הוא לא חתם עליו. בעקבות חילופי הממשלה הסוגיה צריכה לעלות לדיון מחדש אך הערכה היא שמשרד התקשורת והשר קרעי לא יתערבו בסוגיה היות ומדובר בנושא שהדרג המקצועי תמך בו.
תיקון צו הבזק התבקש על ידי בעלת השליטה בחברה קרן סרצ'לייט. הרקע לבקשה הוא הרצון שלה לממש חלק מהרווחים שצברה החברה. כרגע ככל הידוע סרצ'לייט לא מתכוונת לצאת מבזק וככל הידוע היא מבקשת לממש רק חלק מהמניות, באופן שעדיין תישאר בעלת השליטה.
הנכונות של משרד התקשורת לאפשר ביטול גרעין השליטה בבזק יאפשר ביטול גרעיני השליטה בכל חברות התקשורת כך שיתנהלו כחברות ללא גרעין שליטה בכלל. במקרה כזה השליטה בחברה עוברת לבעלי המניות מקרב הגופים המוסדיים ולדירקטוריון.
זו הסיבה שעובדי הקבוצה חוששים ליציבותה של החברה במקרה כזה ומנהלים מו"מ לשמירה על זכויותיהם במקרה שהמוסדיים יגדילו את חלקם על חשבון בעלת השליטה.
















