משרד האוצר מסכים להקצאה של 40 מיליון שקל לטובת פרויקט גנרציה עבור החברות הסלולריות. כעת צריכים במשרד התקשורת ובמשרד האוצר לחשוב יחד כיצד להקצות את הכסף שכן משרד האוצר רוצה לייעד את הכסף לגנרציה בלבד ואילו במשרד התקשורת זקוקים לכסף לטובת פרויקטים נוספים.
הסכום שהוקצה לטובת הפרויקט רחוק מאוד ממה שמשרד התקשורת סבור שנדרש עבורו, אך גם בהנחה שהפרויקט יצומצם למינימום ההכרחי, ספק אם הכסף יספיק. במשרד מעריכים שמלבד פרויקט הגנרציה על המדינה לסייע לחברות הסלולריות לתקן את היקף הנזקים לאתרים סלולריים שנפגעו פיסית ודרוש לשקמם, וכן ישנו אירוע נוסף של גיבוי גם בתמסורות לאתרים.
המשרד יידרש כנראה לדון עם החברות הסלולריות כיצד להתכנס למינימום הנדרש על בסיס התקציב שניתן, ולא מן הנמנע שהחברות גם יידרשו להשקעה מסוימת מצידן. בכל מקרה האתרים שיגובו יהיו אתרים מרכזיים וחיוניים ויחד עם זאת, גם לאוצר יהיה מה להגיד לגבי הפתרונות הטכנולוגיים שייבחנו כך שהדרך עוד ארוכה עד ליישום הסופי.
כאן חשוב להוסיף שמשרד התקשורת גם בבעיה גדולה בנושא אגרות התדרים שעליהם כתבנו בהרחבה וציינו שההנחה באגרות מסתיימת השנה והאוצר לא מוכן להאריכה – מה שיוביל לתוספת עשרות מיליוני שקלים בשנה לכל חברה החל מהשנה הנוכחית.
















