אם יש נתון אחד שבולט בנתונים שמספקת פרטנר בדוחות הכספיים שלה, זה הנתון שמופיע בתמצית הנתונים שמראה את הירידה העקבית ב-3 השנים האחרונות של מכירות ציוד הקצה בתחום הסלולר: 602 מיליון שקל ב-2021, 544 מיליון ב-2022, ו-473 מיליון שקל ב-2023 – ירידה של 21.4% שמספרת כמעט את כל הסיפור. ומנגד, הדוחות מראים חברה שאיבדה השנה 100 אלף לקוחות בסלולר, הצליחה לשמור על ההכנסה הממוצעת למנוי, וסיימה את השנה עם הכנסות אמנם נמוכות במקצת בהשוואה לשנה שעברה (16 מיליון שקל בניטרול דמי קש"ג המהווים ירידה של 1.1% בלבד), אבל ללא המלחמה וללא הירידה בהכנסות מנדידה, כנראה שהייתה גדלה.
בשנה שעברה באותה תקופה בדיוק, ספגה פרטנר ביקורת רבה מאנליסטים שטענו שציפו ממנה ליותר. פרטנר הסבירה אז שהיא בתהליך שינוי והדבר ייקח זמן. סביר להניח שאנליסטים יגידו שהם ציפו ליותר, אבל המלחמה שיבשה את התוכניות לכל החברות במשק, ולכן יהיה קשה לבוא לפרטנר בטענות על דברים שאינם בשליטתה.
את רבעון המלחמה פרטנר סיימה עם הכנסות של 324 מיליון שקל במגזר הסלולר (הכנסות משירותים בניטרול קש"ג), ירידה של 9.7% לעומת הרבעון הקודם, וירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה בפרטנר תבוא לידי ביטוי אצל כל החברות הסלולריות והיא נובעת מעצירת הנדידה הבינלאומית וחולשה חזקה בכל השוק במכירות ציוד קצה. זה הביא את החברה לרווח נקי נמוך מהתחזיות של חלק מהאנליסטים, ל-25 מיליון שקל בלבד, לעומת 56 מיליון שקל ברבעון הקודם. את השנה (הכוללת) החברה סיימה עם 163 מיליון שקל.
ואילו במגזר הנייח, המהווה את מנוע הצמיחה בשוק התקשורת באמצעות הגידול בפעילות הסיבים האופטיים, פרטנר צומחת עם הכנסות של 1.166 מיליארד שקל, גידול של 4.3% בהשוואה לשנה שעברה ו-12.1% בהשוואה ל-2021. הסיבה לכך היא הגידול במספר מנויי האינטרנט על גבי סיבים שהצטרפו לפרטנר – 369 אלף בסוף שנת 2023, עם שיא שנתי של מצטרפים העומד על 82 אלף.
אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, אמר: "פרטנר של סוף 2023 טובה משמעותית מזו של תחילת השנה ואנחנו ממשיכים להשתפר ומרוצים מהתוצאות שלנו. לצד זאת, אנחנו חלק ממדינת ישראל שנמצאת במלחמה לא פשוטה מזה חמישה חודשים. מאות עובדים שלנו גויסו ומגויסים למילואים, חלק מהלקוחות שלנו מפונים מבתיהם ולכן חלק ניכר מהפעילות שלנו היא סביב המלחמה ולמען המדינה וכוחות הביטחון".
החברה איבדה 13 אלף מנויי טלוויזיה ב-2023 וברבעון המלחמה איבדה 3 אלפים. בסלולר החברה סיימה עם 2.644 מיליון מנויים – כאמור, ירידה של 100 אלף לקוחות, שלטענת פרטנר החליטה מתוך אסטרטגיה ברורה להתמקד בלקוחות שיכולים לייצר לה ערך.
















