זמן אוויר
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
ניוזלטר
צור קשר
המייל האדום
יום שני, יוני 29, 2026
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית
  • התחברות
  • הירשם
זמן אוויר
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
זמן אוויר
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • רכילות עסקית

בית אינטרנט

יגאל אלבז ה – CTO של AT&T בראיון ראשון ובלעדי על העסקה שתשנה את פני שוק הטלקום

AT&T ואריקסון חותמות על עסקת ענק למהפכת הרשתות הפתוחות, ואלבז מספר על הרקע למהלך המתוקשר ומסביר מדוע מדובר באחת העסקאות האמיצות ביותר בתולדות התעשייה

גד פרץ מֵאֵת גד פרץ
12/12/2023
זמן קריאה: קריאה של 1 דקות
301 9
A A
0
יגאל אלבז CTO איי טי אנד טי צילום מתוך אתר החברה

יגאל אלבז CTO איי טי אנד טי צילום מתוך אתר החברה

שתף בפייסבוקשתף בטוויטרhttps://www.linkedin.com/company/zmanavir/

בשבוע שעבר נרקמה אחת העסקאות המרשימות בהיסטוריה של תחום הטלקום בארה"ב. ענקית התקשורת AT&T בחרה באריקסון כשותפה למהפכה בהיקף של 14 מיליארד דולר לתקופה של 5 שנים, במסגרתה תעביר AT&T את רוב התנועה הסלולרית ברשת (70%) לפתרונות של אריקסון כשהיא במקביל מתחייבת לאפשר יישום בטכנולוגיית Open RAN, שמטרתה לפתוח את הרשת לתאימות הדדית, כלומר לאפשר לספקים נוספים לעבוד במקביל ברשת הרדיו.

הגמישות ברשת הוא אירוע שהתעשייה מתחבטת בו שנים רבות בשל המורכבות שלו. הוא מחייב תאימות בין מספר ספקים במקום עבודה עם ספק אחד. הטכנולוגיה נדחפת על ידי המפעילים הגדולים בעולם מפני שלהם נמאס להיות שבויים בידיים של ספקיות הציוד, שהולכות ומתמעטות וגם מעלות מחירים. כתוצאה מכך יזמו המפעילים פורומים לתאימות בציוד כדי לפעול למען גיוון טכנולוגי ומכאן הביטוי Open RAN שמשמעותו היא להביא יותר גמישות ותחרות בשוק תשתיות הרשתות הסלולריות.

אחד הצירים המרכזיים בעסקה הוא הישראלי יגאל אלבז, CTO בכיר ב – AT&T. בראיון ראשון לכלי תקשורת בישראל, אלבז מסביר את הרקע לעסקה ומדוע הוא סבור שהיא מהווה אבן דרך לקראת שינוי משמעותי בכל שוק הטלקום.

– העסקה הפכה להיות שיחת היום בכל שוק הטלקום העולמי, מה קרה כאן?

"אני חושב שזה מכלול של דברים, אבל בעיקר הראינו נחישות חד משמעית ליישם דברים שאנחנו מדברים עליהם שנים. מבחינתנו זה הזמן הנכון להניע פתרון רחב היקף ברשת שלנו אחרי שהגענו למסקנה שיש לטכנולוגיה את הבשלות והבגרות המתאימה. כמובן שגם העובדה שמדובר פה בעסקה עם שחקן כמו אריקסון שיחקה פה תפקיד".

– אני זוכר אמירות קודמות שלך לאורך השנים שבהם התנסיתם והבעתם אמון ב – Open RAN, אבל מה קרה עכשיו?

"לא רק שעשינו ניסויים, אנחנו אחד מחמשת המייסדים של הברית העוסקת ב – Open RAN. אני בעצמי יושב שם בפורום. זה משהו שהוא חשוב לנו ואנחנו מתעסקים בו כבר תקופה ארוכה. חיכינו לטיימינג הנכון לעשות מהלך כזה מבחינת כל הסביבה הטכנולוגית. אנחנו גם תמיד אמרנו, שברשת שהיא בוגרת שהיא לא מוקמת מהיסוד, כלומר לא גרינפילד, הדרך היחידה בתכלס לעשות Open RAN זה להביא את השחקנים המרכזיים לשולחן. אי אפשר לעשות את זה בלי שחקן כמו אריקסון. אי אפשר. לא ברשת קיימת. ראינו מה אנחנו רוצים לעשות והם מצידם הציגו את התוכניות שלהם לעתיד, אתה יכול ללכת להסתכל מה הם הודיעו בהודעות הרשמיות שלהם וזה מה שהתחיל להניע את התהליך".

– כשאתם אומרים Open RAN מלא, עולה השאלה עד כמה זה מלא ועד כמה אתם באמת מתכוונים לכך או שאריקסון תאפשר. מה אתה אומר על זה? 

"היינו מאוד ברורים בדיווח שלנו. מתכוונים למה שאנחנו אומרים. אתה יכול לראות מה אמרתי עם הפרסום של העסקה. יש פה 4 דברים שאנחנו מסתכלים עליהם. אחד זה Open Hardware שתיים זה המעבר ל – Cloud Ran, השלישי זה היכולת שלנו להביא מה שנקרא שחקנים שלישיים פרטיים גם בסופטוור וגם בהרדוור. והאחרון זה אופן מנג'מנט (Open Managment)".

"אני לא רוצה לדבר בשמם, אבל כל אחד יכול לראות מה אריקסון כתבו והצהירו. אנחנו כבר שנים עוסקים בנושאים האלה ויש לנו את היכולת והניסיון להטמיע את זה בסדר הגודל שלנו. וה – RAN תמיד היה בסוף כי הוא הכי מורכב, יש איזושהי רמה של בשלות שהיה צריך להגיע אליה". 

– יש מצב שנוקיה תחזור לעבוד איתכם בשנים הבאות? 

"כמו שאמרנו בזמן המתאים ובסיטואציה המתאימה. המהלך הזה מאפשר לנו להביא גם בסופטוור וגם בהרדוור שחקנים נוספים וכולם יוכלו לקבל הזדמנות כולל נוקיה". 

– בליבה של הרשת, עם מי אתם עובדים? 

"מספר שחקנים שמרכיבים את רשת הליבה שלנו". 

– יש לכם מחשבה לעשות מכרז גם על הליבה בעקבות המכרז עכשיו? 

"כבר יש לנו ליבה שהיא (SA (5G standalone מזמן".

– ראיתי ראיונות שנתן המנכ"ל שלכם וניתן היה לראות שבנושא החיסכון שיגיע מהעסקה לא משנה שוק מבחינתו. הוא אמר שהעסקה עם אריקסון תאפשר לכם להיות יותר יעילים, אבל הוא לא חושב שהיא הולכת להזיז את המחט מהפרספקטיבה של עוצמת ההון או כמו שהוא קרא לזה – "capital intensity perspective".

"אני חושב שהוא היה מאוד ברור ובהיר. כחלק מהמהלך הזה כמובן שיש התייעלות. אבל כשמסתכלים קדימה רואים את ההשקעות הצפויות לנו ולכן מה שהוא אמר זה שאין פה מהפכה בעלויות. יש לזה את היתרונות שלו, כמו באזורים אחרים שעשינו ברשת, אבל הוא שם את זה בפרופורציה המתאימה". 

– אתה לא חושש ממורכבות טכנולוגית שתבוא בעקבות המהלך? אתה לא מרגיש שזה משהו חדש שצריך עדיין לחקור אותו? 

"התהליך הזה ייקח זמן. אי אפשר להגיד עכשיו שהכל ברמת הבשלות המתאימה. אנחנו רואים שהתהליך הולך ומתגבש. אנחנו חושבים שאנחנו בנקודת זמן שמאפשרת לנו להתחיל את התהליך, אבל הוא ייקח זמן, הוא לא פשוט. אבל מצד שני אנחנו חושבים שאנחנו מסוגלים להיכנס לזה. מדברים על מספר שנים ובשביל זה שום דבר לא יקרה מחר בבוקר. אנחנו לא עושים שינוי רק בשביל להגיד שאנחנו עושים שינוי. אנחנו לא מתחילים מאפס. אנחנו סביב הדבר הזה כבר תקופה מסוימת, אבל היה צריך את הטיימינג הנכון". 

– איך הפידבקים מהתעשייה והקולגות שלך? 

"זה נראה כאילו שזו תעשייה גדולה, אבל היא לא. כולם מכירים את כולם ויושבים באותם פורומים ואנחנו יודעים להחליף דעות. הדבר הזה לא התחיל אתמול והוא לא יסתיים מחר, סך הכל לדעתי התעשייה יודעת להעריך את משמעות המהלך הזה". 

– צריך אומץ לעשות עסקה כזאת כשהולכים על מהלך כל כך חדשני?

"כששאלו אותי אז אמרתי שזה אחת העסקאות הכי אמיצות על טרנספורמציה שאני זוכר בתעשיה שלנו אני מאמין בזה ואני חושב שהיא חשובה לתעשייה".

 

מצאתם טעות? כתבו לנו | המייל האדום גם בווטסאפ


מאמרים קשורים

בעידן החדש של VMware: בזק סוגרת הסכם ענן ארוך טווח עם Broadcom
אינטרנט

בעידן החדש של VMware: בזק סוגרת הסכם ענן ארוך טווח עם Broadcom

28 ביוני 2026
משירות לווייני לחבילת סלולר: Starlink עשויה להפוך למתחרה של המפעילות
אינטרנט

משירות לווייני לחבילת סלולר: Starlink עשויה להפוך למתחרה של המפעילות

27 ביוני 2026
משרד התקשורת מטיל קנסות כבדים על חברות התקשורת בגין זמני המתנה ארוכים במוקדי השירות
אינטרנט

רציתם להתנתק? בסלקום תקשורת קווית זה לא תמיד קרה בזמן

27 ביוני 2026
יותר מ-40% מחיבורי ה-5G בעולם כבר נמצאים בסין
אינטרנט

יותר מ-40% מחיבורי ה-5G בעולם כבר נמצאים בסין

25 ביוני 2026
ההצעות הוגשו בינואר – אבל מכרז האופטיקה של צה"ל עדיין ללא זוכה
אינטרנט

ההצעות הוגשו בינואר – אבל מכרז האופטיקה של צה"ל עדיין ללא זוכה

25 ביוני 2026
ניתוח |בעולם הסלולר כבר בוחנים את השלב הבא – בישראל המפעילים חוזרים לאקסל
אינטרנט

ניתוח |בעולם הסלולר כבר בוחנים את השלב הבא – בישראל המפעילים חוזרים לאקסל

25 ביוני 2026
טראמפ מציב דדליין למרוץ הקוונטי: מחשב למחקר מדעי עד 2028 והגנת הצפנה עד 2031
אינטרנט

טראמפ מציב דדליין למרוץ הקוונטי: מחשב למחקר מדעי עד 2028 והגנת הצפנה עד 2031

24 ביוני 2026
הוט מובייל נקנסה ב-70,000 שקל אחרי שהטרידה לקוח עבר במשך 3 שנים
אינטרנט

עסקת הוט מובייל על סף חתימה

24 ביוני 2026
בלעדי |בעקבות נתג"ז: גם חברות הגז רוצות להפוך לתשתית תקשורת
אינטרנט

בלעדי |בעקבות נתג"ז: גם חברות הגז רוצות להפוך לתשתית תקשורת

24 ביוני 2026

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיפורים מומלצים:

  • All
  • מומלצים
לפני השקת הכלי של Ookla להשוואת ביצועי הסלולר: משרד התקשורת יפרסם שימוע

מקצה שיפורים בפורטל הסלולר: השינוי הקטן שעלול להרגיז את חברות הסלולר

21 ביוני 2026
בדרך להקשחת הדרישות לשיפור רשתות הסלולר – הציבור יתבקש להגיד את דברו

עוד לפני שעלה לאוויר: כלי ההשוואה של משרד התקשורת מעורר התנגדות בענף הסלולר

16 ביוני 2026
דו"ח Uptime Institute 2025: חוות השרתים בין חדשנות, מגבלות כוח ועלויות עולות

פרסום ראשון |רשות החשמל מציבה גבולות לחוות השרתים: לא עוד שריון חשמל בלי ודאות ביצוע

15 ביוני 2026
תדרים חדשים, בעיות ישנות: המפעילים מזהירים מהשקעות מיותרות

המפעילים ביקשו להמתין, אך המדינה נוטה לצאת למכרז תדרים כבר עכשיו

15 ביוני 2026
בלעדי |wecom רוצה לשחק במגרש של הגדולים: בוחנת רכישת הוט מובייל

פרטנר נחשפה לאפשרות רכישת WECOM, אך הסכם הרשת עם סלקום מסבך את העסקה

14 ביוני 2026
סאגה לא פתורה סביב כניסת סטארלינק לישראל

ספייס איקס שברה את שיא ההנפקות, אבל וול סטריט קנתה בעיקר את העתיד

12 ביוני 2026
גילת טלקום רוכשת זכויות שימוש בתשתית הסיבים של בזק ב-88 מיליון שקל

אחרי העלייה החדה במניה: גילת טלקום מאשרת רכישה עצמית של עד 6 מיליון שקל

12 ביוני 2026

סיפורים פופולריים

  • הוט מובייל נקנסה ב-70,000 שקל אחרי שהטרידה לקוח עבר במשך 3 שנים

    עסקת הוט מובייל על סף חתימה

    155 מניות
    לַחֲלוֹק 62 צִיוּץ 39
  • בלעדי |בעקבות נתג"ז: גם חברות הגז רוצות להפוך לתשתית תקשורת

    142 מניות
    לַחֲלוֹק 57 צִיוּץ 36
  • רציתם להתנתק? בסלקום תקשורת קווית זה לא תמיד קרה בזמן

    141 מניות
    לַחֲלוֹק 56 צִיוּץ 35
  • ניתוח |בעולם הסלולר כבר בוחנים את השלב הבא – בישראל המפעילים חוזרים לאקסל

    141 מניות
    לַחֲלוֹק 56 צִיוּץ 35
  • ההצעות הוגשו בינואר – אבל מכרז האופטיקה של צה"ל עדיין ללא זוכה

    141 מניות
    לַחֲלוֹק 56 צִיוּץ 35

מאמרים אחרונים

  • בעידן החדש של VMware: בזק סוגרת הסכם ענן ארוך טווח עם Broadcom
  • משירות לווייני לחבילת סלולר: Starlink עשויה להפוך למתחרה של המפעילות
  • רציתם להתנתק? בסלקום תקשורת קווית זה לא תמיד קרה בזמן

נושאים חמים

  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • רכילות עסקית
  • מדיניות פרטיות
  • תנאי שימוש
  • ידיעה לתקשורת
  • פרסם אצלנו
  • צור קשר

© 2023 זמן אוויר - עיצוב ופיתוח Gravitiv.com

  • התחברות
  • הירשם
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית

© 2023 זמן אוויר - עיצוב ופיתוח Gravitiv.com

ברוך שובך!

היכנס לחשבון שלך למטה

סיסמא נשכחת? הירשם

ליצור חשבון חדש!

מלא את הטפסים למטה כדי להירשם

כל השדות דרושים. התחברות

אחזר את הסיסמה שלך

אנא הזן את שם המשתמש או כתובת הדואר האלקטרוני שלך כדי לאפס את הסיסמה שלך.

התחברות
אתר זה משתמש בקובצי Cookie. על ידי המשך השימוש באתר זה אתה נותן הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. בקר במדיניות הפרטיות וקובצי ה-Cookie שלנו.

בדיקה 3C