פרטנר משיקה היום את ליבת הרשת העצמאית החדשה שלה (5G standalone) והיא ממתגת אותה תחת השם Private 5G. פרטנר עובדת על הפרויקט כשנה וחצי ובניגוד למתחרותיה שאצלם מדובר בשדרוג ליבה קיימת של אותו יצרן, בפרטנר מדובר בהחלפה של כל הליבה, שזה אירוע אחר ושונה לגמרי וגם טמן בחובו סיכונים רבים לתקלות.
נזכיר שפרטנר הימרה על Mavenir לפני מספר שנים, שדחקה את אריקסון שהייתה הספק העיקרי של פרטנר שנים רבות. בעת כניסתו של אבי גבאי לתפקיד המנכ"ל, החברה החזירה את אריקסון. בעולמות ההנדסה ובחיי חברה סלולרית מדובר באירוע משמעותי מאוד וכעת כאמור מגיעה ההשקה הרשמית, וגם כאן פרטנר החליטה לשנות גישה ולהשיק את הרשת לכל הלקוחות ללא הבדל, ללא הרשמה מוקדמת וללא עלות.
נזכיר שפלאפון השיקה לאחרונה את ליבת הרשת החדשה שלה, תחת השם 5G MAX אך היא גובה תשלום במסלולים שונים. סלקום השיקה בינואר השנה תוכנית 5G premium שבמסגרתה החברה מתעדפת בתשלום לקוחות שמצטרפים לתוכנית וזאת מבלי שהשיקה ליבת רשת SA.
בפרטנר כאמור החליטו אחרת ולדברי החברה "החל מהיום, יחל שדרוג כלל לקוחות הסלולר של פרטנר לרשת החדשה, באופן אוטומטי, ללא כל עלות נוספת וכשהם נשארים בחבילות הקיימות שלהם. כלל הלקוחות יזכו ליהנות מיתרונות הרשת החדשה: יציבות, אבטחה והצפנה, רציפות, איכות גבוהה של שיחות קול ו-וידאו וקיבולת גבוהה. לקוחות המנויים לחבילות דור 5, ייהנו בנוסף ממהירות גלישה גבוהה יותר וחווית שירות טובה יותר בעת עומסים".
לרשתות SA יש יתרונות מסוימים מפני שהן מאפשרות ללקוחות עסקיים בעיקר, ליהנות ממספר יתרונות כמו קיטוע רשת (Network Slicing) ושיהוי נמוך (Low Latency), אבל למשתמש הפרטי (בכל הרשתות) היתרונות הללו כמעט וחסרי משמעות ובחוויה הכוללת לא צפויות דרמות היות וחוויית הגלישה ב – 5G מאוד מוגבלת בישראל בשל פריסה נמוכה מאוד של אתרים. היתרונות של השירותים המדוברים הם בריכוזי תנועה גדולים כמו איצטדיונים, או מרכזים מסחריים הומי אדם, מפעלים, נמלים וכדומה, ופחות בשימוש יומיומי רגיל, מה גם שבבתים הלקוחות גולשים ב – WIFI ופחות ב – 5G.
לכן בכל העולם, טרם פיצחו את השאלה כיצד מרוויחים מה – 5G ואיך מחזירים את ההשקעות הכבדות ברשת, ובישראל המצב עוד יותר מורכב וקשה בשל מבנה השוק וריבוי השחקנים שמוביל לרווחיות נמוכה.
פרטנר הודיעה כי השקת הרשת תלווה בקמפיין ארצי נרחב שיחל הערב, בכיכובו של הפרזנטור סטטיק, בליווי לחן השיר 'חרבו דרבו' ובהשתתפות למעלה מ-50 בני נוער רקדנים, המייצגים את 'הדור הכי נכון'.
אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "לקוחות פרטנר קופצים היום ליגה ויקבלו את שירות הסלולר המתקדם והמאובטח בישראל, בהתאם לסטנדרט עולמי שחברות מעטות נמצאות בו".
















